Första Advent

2009-11-29 10:00:09 Dagboken
» Kommentarer(1) «


Idag är det Första Advent .
Vi startade våran dag med en mysig adventsfrukost tillsammans, med lite tända ljus. Jätte Mysigt . Idag är planerna att gå till stan och kika in julmarknaden se om vi hittar nåt roligt. William vill träffa tomten, men jag tror han kommer bli lite rädd när han väl ser han. Det kanske släpper med åren. Jag älskade tomten när jag var liten. Skrev önskelistor varje år som jag skickade till tomten. Tänk va rolig julen var när man var barn. =)

Idag åker även mamma/mormor hem till sig. Har vart trevligt att ha lite besök i helgen. Rocky däremot har varit sur för hon ockupperat hans soffa nattetid. Haha. Så han blir väl glad nu när han får tillbaka den. Appropå Rocky så verkar han vara bättre nu, och en aning gladare. Kanske har han bara varit lite uttråkad? Svårt att veta när han inte kan berätta vad det är. Men han är mer harmonisk nu iaf.

Sitter och lyssnar på lite julmusik nu, och njuter. Jag är en person som älskar julen, allt som hör till. Älskar att pynta, julbaka, musiken, ja snön.. Men den ser man ju aldrig här numera. :/ Alla ljus. Att få ha en mysig holiday med nära och kära. + den goda maten.

Hur känner ni inför julen?

När första ljuset brinner , står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas , att fira få advent

Kommentarer
Postat av: Toni

Stress? ;)



Haha, nej eller ja, kan vara stundtals stressigt men när man väl sitter där samlad med hela familjen på julafton så släpper allt det där och dagarna som följer till efter nyår är bara mysiga och lugna.



Hoppet om att få snö till julafton dör nog aldrig heller! :)

2009-11-30 @ 20:37:47
URL: http://deetoy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback