Finns det ett liv efter döden?

2009-09-23 19:30:19 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(1) «


Tidigare idag när jag och min sambo satt i bilen påväg på mot Överby (Köpcentrat här i stan)
Så började vi prata om döden.. Liksom att vi lever ju här och nu på jorden, vi har en kropp och själ och allt de där. Men vad händer sen då? Vad händer när vi dör? Och begravs i jorden, antingen kremeras eller jordfästs. Men vad händer med själen? Kroppen förmultnar ju tillslut, men våran själ vart tar den vägen?

Tror ni på ett liv efter döden? Tror ni att man kommer till antingen himmel eller helvete? Helt ärligt vet jag inte vad jag tror, jag tror att själen kommer nånstans, men om jag tror på himmel o det, det är jag inte riktigt säker på. Men som min pappa då, vart finns han? Jag säger ju till William att "morfar" är i himlen. Han har ju börjat fråga en del efter morfar, då alla hans kusiner har sin morfar. (Hans farfar) Men då säger jag att morfar är i himlen för morfar lever inte längre hos oss. :/

Om man inte kommer nånstans efter döden, slutar man bara att ecxistera då?
Många frågor, men inga svar ..

Kommentarer
Postat av: Madde

håller me dej marie,de är svårt å veta va som händer me själen efter man avlidit. en del säger att man går över till "andra" sidan osv ,men de är ju just de.. VAD är den andra sidan?

när mina barn frågar efter folk som lämnat oss brukar ja peka på stjärnorna å säga att varje peron som lämnat oss har blivit en stjärna ,löjligt kanske men tycker de låter "bra" ur deras lilla synvikel dom har :)

vi lever nog vidare på ett lr annat sätt.. alla har vi vår skyddsängel säger dom, din pappa kanske är just din ängel?

2009-09-23 @ 20:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback