Graviditets Lista !

2010-01-07 20:24:40 Tidsfördriv
» Kommentarer(3) «


När fick du reda på att du var gravid? 11/12 2006
Var bebisen planerad? Både jag och nej
Mådde du illa mycket? Fram tills vecka 13
Hur blev ditt hår? Som vanligt..
Hade du mycket halsbränna? Sådär, mest om jag drack apelsinjuice.
Grät du för ingenting? Typ =P
Var du känslig? Ja, ganska .
Vad tyckte du inte om för mat? Hmm =P
Vad gillade du för mat? Jag åt ALLT =P
Rökte du? Jag slutade när jag va i V 15
När kände du bebisens första sparkar? V 18 typ.
När började dina förvärkar? Hade inga..
Var du ofta orolig? Nej, det skulle jag väl inte påstå .
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Nej inte direkt.
Sparkade bebisen mycket? OH JA!
När började du läcka bröstmjölk? Nån månad innan kanske .
Fick du bristningar? Ja, en himla massa .
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Jag ville ha barn.
Blödde du nångång? Nope.
Levde du på som vanligt? Ja, det gjorde jag.
Hur gammal va du när du blev gravid? 18 år.
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev jätte glada =)
Hur tog din partner det? Han blev jätte glad, lite överasskad, men jätte lycklig.
Vart bodde ni? i Trollhättan
Hur ofta gick du till MVC? En gång i mån i början, sen lite tätare kontroller i slutet på graviditeten.
Vad var ditt sista SF mått? 40
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? 3 gånger
Hur många UL gjorde du? 2 st, ett rutin UL, och ett Överburenhets UL
Hur började din förlossning? Värkar
Hur många timmar tog din förlossning? 18 timmar
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 1,5 cm
Vilken smärtlindring tog du? EDA & Lustgas
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja
Hur var din partner under förlossningen? Lite smått nervös, hehe =P
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 2,5 timma, sen förlöstes han med sugklocka.
Blev det komplikationer? Ja, han höll på att få syrebrist och hjärtljuden sjönk.
Fick du sy? Ja, några stygn invändigt.
Hur var vikt o längd? 3955 gram och 54 cm
Ögonfärg? Bruna
Hårfärg? Brun
Ammade du? 6 dagar .
Ammar du? Nejnej.
Hur gammal är bebisen nu? 2 år & 4 månader
Vad tyckte du om förlossningen? En häftig upplevelse, som jag gärna gör om igen.
Vill du ha en till? Oh ja!
Planerar ni en till? Japp :)
När kommer andra barnet? Om ja ändå visste det ..
Hur är erat förhållande? Underbart <3
Hur mkt gick du upp under graviditeten? 26,5 kg
Vilken vecka födde du i? 42+2




Kommentarer
Postat av: Elina

Jag snor! :)

2010-01-07 @ 21:05:04
Postat av: Nicole

Ja, nu börjar den bli stor och tung! Men det är väldigt mysigt. :D

2010-01-07 @ 22:09:41
URL: http://nicolerydin.blogg.se/
Postat av: Tuss

Åh, vad mysigt att läsa... och du var så fin med din mage! Det är så jag tyckerdet få bli ett litet syskon snart! Kram :)

2010-01-11 @ 20:35:48
URL: http://maravilhosas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback