Överby

2010-07-21 22:29:03 Dagboken
» Kommentarer(2) «


Idag tog jag och William en promenad i hettan till Överby , det va vaaaarmt vill jag lova. Mötte upp Jessica & lilla Edwin där. Åh han är så söt så man vill äta upp han :) lilla fisen! Åt lunch därute och kikade i affären, köpte ett sommarset till William på Cubus . Med linne & Shorts ! :) Som han dessutom valde själv .

När vi kom hem var det bara att ta tag i tvätthögen, eller ska jag kanske säga berg ?! Men hann köra 3 maskiner, får fortsätta imorn igen, för jag hann väl med en tredjedel ungefär, så det är minst lika mycket kvar. Men ja lite är ju tvättat iaf ;P Haha ! Hur ska det bli med 2 barn sen? ;P Ännu mer tvätt gissar jag på?

Har precis suttit och kikat på Livet på BB . Det är spännande att se andra kvinnor föda barn, speciellt då man ska göra det själv om 15 veckor. Samtidigt som jag längtar efter förlossningen så skrämmer den mig oerhört, jag är så rädd för att det ska bli som det blev med William. Själva förlossningen tog 18 timmar, varav 2,5 timmas krystvärkar och sen fick dom dra ut han med sugklocka för att han höll på att få syrebrist och hjärtljuden sjönk. Givetvis kommer det göra svinigt ont även denna gång, men jag hoppas innerligt att det ska gå liiiiite fortare och att jag slipper både sugklocka och värkstimulerande dropp. Men ja den dagen de sätter igång så får vi se hur utgången blir.. ut kommer ju bebisen, på ett eller annat sätt ;P

 

Lustgasen var min bästa vän!



Kommentarer
Postat av: nalle333

Marie gumman! När det gällde förlossningen så var jag också orolig att det skulle ta lååång tid. (Med "Pluttis" tog det ju 29h och 45 min från första känningen tills h*n var ute.) Jag fasade att det skulle bli lika denna gång - MEN ICKE! Du vet ju att det gick undan med "Mini"! Jag hoppas att det går undan för dig med, men önskar inte att du börjar krysta ute i korridoren på förlossningen som jag gjorde... ;P Kom ihåg att du redan fött ett barn och att det oftast är lättare andra gången i och med att "kanalen" är vidgad i och med att ett barn redan passerat. Prata med din BM om oron över en seg förlossning! tipsar Jag själv hade oron att "Mini" skulle vara så stor att jag inte skulle kunna föda vaginalt utan få genomgå snitt. Men allt har gått bra och det kommer det göra för dig med! Kramiz

2010-07-22 @ 08:08:38
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: Nina - Glamourmamman

Läste precis din förlossningsberättelse, lika spännande varje gång! Man undrar ju hur förlossning nr 2 ska bli :-) För mig är det bara några veckor kvar...



Jag brukar också kolla på Libet på BB - känns mer svenskt än hysteriska Förlossningskliniken och andra amerikanska dokumentärer på Tv4 Fakta :-)



Ha en härlig kväll!

2010-07-28 @ 18:45:21
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback