William är åksjuk =/

2010-07-28 14:44:52 Dagboken
» Kommentarer(11) «


Igår grejjade Jörgen med bilen hela dagen..
Var iväg till Biltema på förmiddagen och köpte delar, sen satte han igång att grejja och vi åkte iväg på 1-årskalas för lilla Alice :) När vi kom tillbaka så grejjade han fortfarande och bytte bromsar fram. Inte så lätt som man kanske skulle kunna tro. Dom som hade bilen innan vet nog inte vad underhåll är alls. Men ja han lyckades tillslut.

Så idag åkte vi till Lidköping för att besikta den. (Fanns inga lediga tider nån annanstans) Gick inte igenom, men det hade vi inte räknat med heller. Men det var hyfsat lätta fel, skyltbelysningen, tutan och handbromsen. Handbromsen är det stora problemet, eftersom han inte får loss bromsoken bak :/ Men vi får iaf köra med den en vecka till, så Jörgen kan ta sig till jobbet iaf. Sen får han fixa det som ska fixas på sin frivecka. Det blir nog bra :)

Men på vägen hem från Lidköping började William spy som en gris, precis som sist gång vi var ute och åkte långt :/ Fick stanna hos Jörgens kompis i Grästorp och tvätta rent William, sen fick han sitta nakenfis på vägen hem. Så nu får han sitta fram i fortsättningen, har ju haft han bak innan.. Men eftersom vi ändå inte har nån Airbag fram så kan han lika gärna sitta där då ser han dessutom vägen. Ska även ringa hans läkare och se om vi kan få utskrivet någon åksjukemedicin. Postafen är han för liten för. För så här kan han inte ha det =/ Stackars min bebis! =(

Nej nu ska jag snart börja med maten, så Jörgen hinner äta också innan han åker till jobbet.

Kommentarer
Postat av: aa

usch stackars liten:(

2010-07-28 @ 15:29:42
URL: http://thisisgelii.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tänkte bara säga att på apoteket finns det åksjukearmband för ca 60 kr , dom funkar skitbra för nästan allt illamående även för graviditetsillamående, ett tips bara

2010-07-28 @ 18:33:27
Postat av: Annika

Tänkte oxå tipsa om armbanden, men nån hann före.. Köpte det för nån vecka sedan o det verkar funka bra. Är min "bonustjej" på 8 som använder det.

2010-07-28 @ 19:09:09
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lillebror i magen

Japp, eller förhoppningsvis om de går igenom, eller vad man säger :)

2010-07-28 @ 20:22:14
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lillebror i magen

Allt somm hände med Josefins förlossning och så! Därför vill jag inte hellre än kejsarsnitt!

2010-07-28 @ 21:01:20
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lillebror i magen

då tyckte jag väl egentligen inte de. jag trodde väl de var nomalt. Nej men jag och Josefin blev jätte dålig av min havandeskapsförgiftning så blev igångsatt, ingen metod hjälpte så värst mycket och var öppen ungeför 4 cm, då avr dom snälla sa dom. på 16 timmar. den sista timmen dära så fick jag luftgas och varje gång jag använde de så sjönk hjärtljudet så de blev akut kejsarsnitt! Och därför har jag valt att inte gå igenom denna jobbiga prusedur och försöka föda "normalt". För ahr så hemska minnen från alla verkar, de gav liksom inget.

2010-07-28 @ 22:02:27
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vilken mysig blogg :)

2010-07-28 @ 22:32:23
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tror du det kan ha varit det? Kan man ha det i övre delen av magen? jag är inte så insatt :P men det tog inte sjukt heller utan den blev hård och konstig helt plötsligt... tungt att andas och så ibland också,...



Kramar

2010-07-28 @ 22:32:42
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Emilia

William är såå fint :) det ligger högst upp på vår namnlista när det är dags för oss att skaffa barn :)

2010-07-28 @ 22:35:29
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Emilia

Haha :) har ni några namnförslag på den nya bebben??

2010-07-28 @ 22:39:19
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Sofia

Min sambo har precis blivit klar med byte av bromsok på vår bil. De satt som berget där med men till slut lyckades han... Med diverse blåsor och skador på händerna! Sista utvägen hade varit att bränna på dom tills de blev röda för då ska de lossna. Det kan ju ni testa... :)



Hittade precis hit till blogg och jag kommer fortsätta läsa! :)

2010-07-29 @ 15:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback