♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

2010-11-22 21:49:26 Tidsfördriv
» Kommentarer(8) «


Jag heter Marie Zetterblad .
Jag är 22 år gammal, föddes den 18 April 1988 .
Vägde 2975 gram & var 49 cm lång. Kl. 06.06 :) Jag är lillasyster till 3 bröder, Tommy, Lelle & Hasse! Jag är född och uppvuxen i hålan Borås. Jag är faster till två flickor, Madeleine & Isabel. Jag har haft en ganska jobbig uppväxt och fått vara med om saker ett barn aldrig borde få vara med om . Vilket gjorde att jag gjorde revolt mot mina föräldrar. Vilket i sin tur slutade med en tvångsplacering på ett behandlingshem. Som blev min räddning, det var då jag träffade Jörgen. Sen 2005 är jag bosatt i Trollhättan, för det var där jag träffade the love of my life <3 Och den 17 Mars -05 förlovade vi oss. 5 år senare blev vi man & fru!

Den 24/8 -07 föddes våran första son William . Lyckan var total! Vi var föräldrar till den finaste killen i världen. Det första året var jag mammaledig, vi gick en del på öppna förskolan och lärde känna lite andra mammor. När William var 1 år, började han på dagis och jag började plugga. Började med att läsa upp mina betyg, eftersom jag inte hade några fullständiga betyg ifrån grundskolan, sen påbörjade jag att läsa till undersköterska på distans. Hann läsa en termin innan jag blev gravid med Linus :)

Jag påbörjade termin nr 2, men valde att hoppa av då graviditeten inte gick helt felfritt i slutet. I vecka 33 upptäcktes en tillväxthämning på bebisen, och jag blev mycket orolig och klarade inte av att fokusera på skolan, så jag valde att fokusera allt på graviditeten istället. För att sedan ta upp studierna igen efter mammaledigheten.

Den 20/10 -10 föddes våran andra son Linus . Men det gick inte helt felfritt det heller, förlossningen gick jätte bra, men vi fick ligga inne på Neonatal Avdelningen i 12 dagar.  Nu är våran familj komplett, ett tag till iaf :) Jag vill ha minst ett barn till, men då bör vi ha ett annat boende, och det är inte riktigt aktuellt i dagsläget. Men om 2-3 år.

Hoppas ni fått ett litet hum om vem jag är ^^


Kommentarer
Postat av: Tina

Det var riktigt roligt och få läsa och veta mer om dig. :) Har också funderat på att köra den där utmaningen! :)

2010-11-22 @ 22:14:37
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Vad roligt att få lite mer information om vem du är. Skall bli kul att följa med dessa trettiodagar. Får se om jag också hakar på nån dag.



Kram

2010-11-22 @ 23:11:05
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Kristin

En tuff och stark tjej verkar det som :-)

Får se om jag oxå antar utmaningen... funderar på det :-)

2010-11-23 @ 07:31:39
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: S a n d r a

Kul att läsa! har följt din blogg ett bra tag men det va flera saker som jag inte visste ändå =)

2010-11-23 @ 07:56:09
Postat av: Linda

jag är på! tänkte började med det för drygt 1 vecka sedan men har inte blivit av..men jag börjar idag! :D bra skivet btw! =)

2010-11-23 @ 08:27:07
URL: http://melly.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag snor lite av din text :) ÄR så dålig på att skriva sånt här haha. Hoppas det inte gör nått.

2010-11-23 @ 22:42:25
URL: http://benjaminsmamma.blogg.se/
Postat av: Sofia

vad kul o få lästa lite om dej och familj osv:)

2010-11-24 @ 14:21:20
URL: http://sofialkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag känner igen mig i många saker i det du skrev. Nu blev jag också sugen på att presentera mig själv. :)

2010-12-07 @ 22:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback