Livrädd !

2011-12-15 21:15:54 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(1) «


Fick ett samtal från dr. Robinson idag .
Kan väl inte påstå att det va ett glädjande besked direkt. Han hade gått igenom Linus senaste prover som vi tog sist gång på barnmottagningen. Och dom värdena var förhöjda :/ Så nästa steg nu är gastroskopi . Jag är LIVRÄDD! Jag vill inte söva honom. Med narkos finns alltid risker, ALLTID!
Även om jag innerst inne vet att det kommer gå bra och att det är en lätt procedur, så har jan ändå en rädsla inom mig, för tänk OM det inte går bra? Man vet ju faktiskt inte.

Han skulle hursom skynda på remissen, så vi får det gjort så fort som möjligt. Så om han har gluten (Celiaki) Så kan vi byta ut hans kost så fort som möjligt. Så nu är det bara att vänta på kallelsen. Och känna ångest & oro :/ Ärligt talat vet jag inte hur jag ska fixa detta? Men på nåt sätt måste jag lyckas ta mig samman. Vi behöver ju ändå få veta, och det finns ju inget annat sätt tyvärr.

Nån som har erfarenhet om detta, får gärna kontakta mig!



Kommentarer
Postat av: filippa

Hej

min systerson gjorde gluten prov i förrgår de hade sett genom blodprov att han hade förhöjda värden på gluten. Han är bara 9 månader och har haft problem med magen nästan sedan han föddes. I alla fall så gjorde dom den här undersöknngen men dom sövs inte utan fick lite lungnande i armen som de hade förberett med emla kräm. Provte skulle ta nån vecka så de har inte fått svar ännu, men har redan pratat med dietist och börjat med gluten mat. Hoppas det ordnar sig för linus, det går säkert bra!

2011-12-22 @ 20:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback