BVC, Barnmottagningen & Smakisar

2011-02-17 08:33:46 Dagboken
» Kommentarer(5) «


Gårdagen var fullspäckad, jag hann knappt äta :/ Vi hade tid på BVC 12.30 :) När vi kom dit psrang William in och började leka med en gång. Linus vägde 4220 gram och var 58,5 cm & homf var 40,5 cm . Han hade inte gått upp sådär jätte bra, men jag tycker ju huvudsaken är ju att han går upp och inte står still eller går ner. Men våran BVC-sköterska tyckte att vi skulle börja ge han lite gröt, för jag vill ju amma så mycket som möjligt, men han kanske behöver nåt litet extra nu när han är större :) Och jag vill helst inte ge ersättning, men vi ska tillbaka till BVC om 2 veckor för en extra viktkontroll, så då hoppas vi att han ökat massa tills dess!

När vi kom hem från BVC ringde jag till Barnmottagningen på NÄL , för att jag en gång för alla ville ha svar på varför Linus är så hes, han har ju ändå vart det i 3-4 veckor. När vi kom dit tog dom en vikt och temp på honom. Den låg på 37,7 grader. Sen fick vi vänta på läkaren.. Läkaren tittade i Linus öron, hals klämde och kände på honom. Allt såg fint ut, men det kunde vara ett virus som satt sig på stämbanden sa han, han såg inte ner till stämbanden så det var ju bara ett antagande, men det är nog mycket möjligt att det kan vara så.

Läkaren tyckte att BVC följde upp hans vikt lite dåligt, så vi ska tillbaka till Barnmottagningen om en vecka för en viktkontroll, ska även försöka få ett urinprov på Linus idag. Hur lätt det nu är på en 4-månaders bebis?! Ja, vi får se om jag lyckas haha!! =) Efteråt åkte vi och köpte gröt till Linus, det fick bli Banangröt :) Hade den till William också och han tyckte den va smaskig! Det tyckte Linus med, för han ville bara ha mer hela tiden, haha! ;D Men, han fick bara 2 teskedar ungefär :)





 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma - Miio o Alex mamma.

Är du intresserad. Vet ej.? Dom ligger mellan 400-800:- begagnade. Kostade 1800:- ny. 500:- kanske.?

2011-02-17 @ 08:41:20
URL: http://emmaevelinah.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Sötnosen! :)



Då har du kanske precis en sån tattoo som jag tänkt mig! :) HAr du nån bild på den här i bloggen kankse?



KRAM

2011-02-17 @ 10:17:24
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Jättefin!! :)

2011-02-17 @ 19:58:41
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Fia

Det viktigaste måste väl vara att han går upp i vikt som han ska! Man är ingen dålig mamma för att man ger sitt barn ersättning! Det går ju att kombinera!

2011-02-17 @ 21:33:40
Postat av: Amelie

Han har blivit mycket likare William tycker jag! =)

2011-02-19 @ 18:39:57
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback