Frågar & Svar

2011-02-12 18:14:20 Marie babblar
» Kommentarer(6) «


Emelie:
hur tycker du att det känns med eran åldersskillnad?
tror du att ni kommer att hålla ihop livet ut?
Vad handlade erat bråk som du skrev om för typ 2 veckor sen?
Vad brukar ni göra när ni umgås hela familjen?
Ska han vara pappaledig?

Svar: Jag har aldrig känt av våran ålderskillnad direkt. Jag känner att jag kommit betydligt längre i livet än vad en genomsnittig 22-åring har. Kanske är därför.
Om vi kommer hålla ihop hela livet vet jag inte, men såklart hoppas jag på det, annars hade jag aldrig gift mig med honom :)
Vad vårat bråk handlade om kommer jag inte skriva ut här på bloggen, lite privatliv måste man få ha :) Jag kommer aldrig hänga ut Jörgen i min blogg, hur sur jag än blir på honom.
När vi är lediga allihop, så brukar vi inte göra så jätte mkt, haha! Jörgen är oftast väldigt trött efter att han jobbat sin vecka, men vi försöker komma ut o gå lite promenader, eller åka och hälsa på hans föräldrar eller nåt sånt :)
Vet inte än hur han tänkt o göra med sin pappaledighet, men tanken finns att han ska vara det i Augusti - tills Linus får dagis plats ! :)

Sannie:
måste säg att du har en fin blogg och tar fina bilder! Vad driver dig till att blogga? :)

Svar: Tack så jätte mkt!! Jag älskar att skriva och har alltid gjort. När jag startade bloggen för 3,5 år sen så var det mest för att mina syskon skulle kunna läsa om vad vi gjorde på dagarna och kunna se bilder på William. Nu gör jag det mest för att jag tycker det är skoj, och väldigt kul när man får respons ! :)

Da:
Hej!
Vad har du för utbildning? vill du jobba eller vill du vara hemmafru? ;)

Svar: I dagsläget har jag ingen utbildning alls, jag har läst en termin på Omvårdnadsprogrammet. Har tänkt att fortsätta efter mammaledigheten :) Jag vill absolut jobba, inte bara gå hemma.. Även om det är ganska gött det med.

Linda:
Vad är de son gör att du har svårt att få barn?

Svar: Jag har PCO! Och det gör att jag inte får ägglossning som man ska, så att veta när jag har ägglossning och OM jag är ägglossning är nästintill omöjligt. Det skulle bli svinigt dyrt om jag skulle ta reda på det varje månad med ägglossningstest iaf ;P

Emelie:
Hm.. hur mycket jobbar jörgen?
Jobbar han alltid mellan 17-08?
Hur många dagar i veckan jobbar han?
hur länge kommer du vara mammaledig?

Svar: Jörgen jobbar heltid - 100%. + lite till .
På veckodagarna jobbar han alltid 17-08 . Han jobbar onsdag - onsdag.
Han jobbar alltså en vecka , och sen har han en frivecka.
Jag kommer nog vara mammaledig tills Augusti. Då har jag tänkt att börja studera igen, på distans .

Hannele:
Vet inte om ni har fått frågan men vill ni ha fler barn? i sånt fall hur många?
Vad hade Linus fått heta om han blev en flicka istället?
Hur kom ni på namnen på sötisarna? :) dvs era barn, hihi..

Svar: Jag vill ha fler barn, ett till . Jörgen vet väl inte riktigt. Men just nu är vi nöjda och njuter av våra två prinsar.
Jag är glad att Linus var en pojk, vi kunde ABSOLUT inte komma överens om ett tjejnamn, Jörgen ville ha Amanda, men det vill inte jag ha pga vissa omständigheter ;P
Williams namn valde jag, alltid velat ha en pojk som ska heta William. Och redan då ville Jörgen ha Linus, så denna gången fick han välja, och då blev det Linus :)

Emma:
När kommer du hit o hälsar på??? hihi

Hur många dagar är det tills jag fyller år?

moaahhhh

Svar: När du bjuder hem mig kanske ? ;P :)
Vette faaan, när du fyller . Men jag lovar att ta reda på det ;D

Kommentarer
Postat av: Linda!

Okej.. har oxå PCO!

Kul att du lyckats få 2 bebisar =) Fick du hjälp eller gick de vanlig väg?

2011-02-12 @ 19:09:58
URL: http://asomilinda.blogg.se/
Postat av: Amelie

Haha det hade väl vart gött att vara hemmafru? Det hade jag absoluit vart om man kunde tjäna pengar på det! XD Att gå hemma utan pengar är ju ingen hit. -.-

2011-02-12 @ 19:18:44
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Linda!

Hon blev till på naturlig väg ^^ hon va inte planerad direkt ;)

Vad fick ni hjälp?

2011-02-12 @ 19:40:48
URL: http://asomilinda.blogg.se/
Postat av: Amelie

Nej precis. Men fan tänk om man hade fått LÖN! Det hade vart helt ok. En normal lön liksom :P

2011-02-12 @ 20:00:37
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur många år skiljer det på dig och Jörgen?

Måste säga att dina barn är urgulliga!

2011-02-12 @ 20:46:56
Postat av: Linda!

Okej.. Skönt att de funka :)

Hur många kurer tog du?

2011-02-12 @ 22:59:43
URL: http://asomilinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback