Måndag - 110228

2011-02-28 14:02:16 Dagboken
» Kommentarer(5) «


Så var det måndag igen.. Som vanligt så springer veckorna bara förbi i en hiskelig fart. Imorse vaknade William bombförkyld så han är hemma från dagis idag, förhoppningsvis kan han gå imorn, men får se hur han är imorn bitti. Jag själv klev inte upp ur sängen förrän 10 idag, Jörgen fick ta barnen och jag har bara legat i sängen och haft det gött. Men vaknade till liv när Eidar - vårat bostadsbolag ringde och klagade.

Det är ju så att jag har barnvagnen i trappan. Och det får man visst inte ha, pga brandrisken eller vafan hon sa. Okej, visst det kan jag köpa. Men det finns inget som helst intresse av Eidar att samarbeta fram till en lösning, eftersom det inte finns några barnvagnsutrymmen. Hennes svar var bara att jag får ha den i lägenheten.. Jaha sa jag då? Men när vagnen är full i snö, ska jag fortfarande ta in den då? Det tyckte hon, med stora risker för fukt i parketten och chansen att den förstörs är ganska så stor, men då skulle jag ju få stå för det själv om den blev det. Samt att skulle det starta en brand och jag har min vagn i trappan då, så skulle jag få betala för hela branden. Ööum? .. Och i cykelförrådet fick man inte ställa sin vagn för där ska det stå cyklar, men mopeder får det tydligen stå. Grannen har sin sons moped stående där, så ett bensindrivet fordon är okej att ha, men inte en barnvagn? Och vi ska bo i ett familjeområde? .. säger då det!

Nu luktar det skit här, undrar vem det kan vara ? ;P Haha! Bäst att jag tar det, sen ska jag nog fundera lite på vad vi ska äta idag!

Kommentarer
Postat av: nalle333

Herrejösses! Tur att man inte har med Eidar att göra! Ta kontakt med dem o be om en lösning. Jag hade inte gett mig om jag hade vart du. Själv tar jag in min vagn in i lägenheten. Tack guuud för den fula plastmattan vi har i hallen ;P

2011-02-28 @ 20:10:39
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Anna

Meeh, köp hus istället så slipper ni gnäll =)

2011-02-28 @ 21:17:05
URL: http://alinds.blogg.se/
Postat av: Liza, Love och Moas mamma!

Här "får" vi ha vagnen i trapphuset för han inte orkar fixa någonstans där vi kan göra av vagnen. Skit dåligt att dom inte kan orda sånt!! Det är ju faktiskt en risk om det blir brand!

2011-02-28 @ 22:40:27
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: carina

Tyvärr är brandlagen sån att man inte får ha nåt i trappan enligt brandkåren och det gäller alla hyresvärdar. Prova med att kontakta hyresgästföreningen och hör med dom om dom kan hjälpa till att lösa frågan med de 2 cykelförråd som är utanför om det går att göra om det ena till förråd till vagnar

2011-02-28 @ 22:49:31
Postat av: Anna

Nä jag betalar inte, men man kan ju ta banklån!

2011-03-01 @ 05:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback