Onsdag 110119

2011-01-19 12:55:23 Dagboken
» Kommentarer(6) «


Hallå Hejsan :)
Igår skrevs de inte så mycket vettigt ;P Men så kan det vara ibland.. Vi gjorde inte sådär värst mycket igår. Sara var här en stund på kvällen och fikade med Semla . Jag gillar egentligen inte Semla så värst mycket, dels för att jag tycker dom alltid är sådär baouta stora, och sen 70 kg grädde . Men dessa var ganska små, och inte ett överflöd av grädde så det var helt okej :) Vi drack lite kaffe och tjötade! :)

Vi har bestämt oss för att börja banta ihop sen när jag slutat amma. Vi båda behöver gå ner i vikt, så vi tänkte köra Cambridge och sen börja äta sundare, men man får ju alltid mer motivation om man kommer ner lite i vikt och då är det lättare att sedan hålla den vikten. Jag har 10 kg jag vill gå ner. Då är 9 av dom graviditetskilon. Men ger man bara sig fan på det så ska det nog gå. Jag hoppas jag ska fixa det, jag är inte så mycket för dieter annars, men men..

Annars då? Idag gjorde vi morgon redan vid 05, försökte få William att somna om, och förklarade för honom att det fortfarande var natten, men han gick väl inte på det direkt, men bäddade ner han brevid mig och Linus i sängen, och han låg still en stund iaf :) Så vid halv 7 gick vi upp och åt frukost (läs William) Jag fixar inte att äta så tidigt, vid 11 är lagom tid för mig att äta, annars får jag bara kvälvningar. =/ .. William gör sin sista dagisdag den här veckan, men som tur var är Jörgen hemma nu och kan sysselsätta han lite mer än vad jag kan när Linus ska tutta.

Dagens planer är att handla .. öppnar kylskåpet nu så hör man bara "Ekoooooooooooo" Haha, nej så illa är det väl inte, men det är tomt.

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Amelie

Åh... jag älskar semlor! Förstår inte folk som inte gillar semlor. Det är så klart att det kan ibland vara lite mycket grädde. Men ändå.. :P

Haha. Det är fan jobbigt det där med kilona.. jag har nu, 20 kg för mycket på mig. Men så får vi ju se hur mycket som "trillar av" inom en månad. Många hoppas jag! XD Det tråkiga är ju dock att man alltid är så pepp innan man ska sätta igång. När man väl börjar banta/träna är det inte lika roligt. :P Haha.



Men hur blir det på söndag? Du kommer eller? Tar du med dig dina pojkar eller kommer du ensam? Linus måste väl kanske haka på..? :P Alla är välkomna iaf! Puss

2011-01-19 @ 14:18:17
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Det kan jag tro! hur stor/liten är han nu?

2011-01-19 @ 18:43:05
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Lillplutten då! Men han växer och går upp som han ska å sådär iaf?

2011-01-19 @ 21:09:27
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

det känns lite både och!

skönt att man vet lite hur mkt han får i sig. men lite drygt och bökigt då det ska värmas hit och dit för att sen kylas till rätt temp osv... (mycket smidigare med tuttarna där maten är rätt temp och allt)



Å ja han tar flaska också..han fick lite tillägg redan på BB och ahr fått tuttmjölk på flaska om jag varit iväg och så..Så det är ju skönt!



2011-01-19 @ 22:21:12
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja men det spelar ju som sagt ingen roll. Han är ju välkommen också. Men det lutar väl mot att Hugo inte kommer vara hemma eftersom ingen annan har tänkt ta med sig sina barn. Men det är fortfarande lite under granskning. =)

Jag har sagt att ni är välkomna efter 12. Så du får ju komma senare också om du vill. Jag vet inte när folk har tänkt att dyka upp... ;)

2011-01-19 @ 22:52:15
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Linda!

Urch hatar sprutor och nålar =S ryser bara jag tänker på de..

Men sen att jag har 8 tatueringar är en annan sak ;)

haha..

Men sprut nålarna är lite längre än tatueringsnålen så är la de :)

Kram

2011-01-19 @ 22:59:17
URL: http://asomilinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback