Blåbär

2011-07-02 23:20:52 Dagboken
» Kommentarer(2) «


I förmiddags höll jag på att få ett redigt vredesutbrott på dammsugaren, haha! Skulle lätt ha kunnat kasta ut den från balkongen. Så för att få utlopp för mina aggretioner tog jag med mig William ut i skogen & plockade blåbär, han va jätte duktig och vi plockade nog en halv hink. Som vi sedan åt upp hemma tillsammans med lite glass, han va jätte nöjd kan jag lova er, han hade ju faktiskt plockat dom själv. Mammas fina kille ♥ Dock har han trotsat värre än värst idag, trodde nästan jag skulle bli galen där ett tag?! Då undrar man lite som förälder om han ens lyssnat på nåt man sagt till han, eller om han bara fullkomligt skiter i det? Men tyvärr är ju trotsåldern en period man måste gå igenom. Men fy va den är jobbig både för han och för oss :/ Nej bläääää på den säger jag bara! Det är en jäkla tur att han har bra stunder också, för annars vettefan om jag hade orkat.

Linus har vart en klängapa ikväll, vaknat ett par ggr och bara velat ligga nära. Mysigt också, men det är så jäkla varmt inomhus nu, så man flyter ju nästan bort, och med en bebis på bröstet så gör ju inte det mindre svettigt. När jag fått han i säng så la jag mig och kollade på "A night at the Roxbury" . Älskar den filmen, haha ^^ . Somnade fö vid 19.30 i soffan, då hade barnen däckat med. Men sen hade tydligen William vaknat, för när jag vaknade till nån timma senare så låg han brevid mig i soffan, är man trött då eller ? Och jag som alltid brukar vara superduper lättväckt, brukar typ räcka att nån viskar nåt så vaknar jag, men tydligen inte idag :-P

Måste även berätta att nu ställer sig verkligen Linus upp. Han har stått upp i sängen varje gång jag kommit in, och även ställt sig upp mot vardagsrumsbordet, min lilla dutti skruttas ♥ Åh, va stolt man blir som mamma när han utvecklas så. Kommer inte alls ihåg när William gjorde det, han måste vart närmare 10 månader. Han va rätt feg som bebis. Linus är raka motsatsen, inte alls rädd. Underbart att se båda två utvecklas till egna individer, tror Linus kommer bli en liten kille med en stooooor vilja :)

Nu ska jag nog gå och lägga mig, imorn är en ny dag, och mina kids har en förmåga att vakna tidigt :-P


Kommentarer
Postat av: Linda!

okej va skönt att han slutat spy så mycke =)

Kul att han redan står upp.. Felicia har precis börjat åla sig lite på golvet =)

2011-07-03 @ 09:43:34
URL: http://asomilinda.bloggplatsen.se
Postat av: nalle333

Gott med blåbär :) Får kanske kila ut i skogen vi med, lät mysigt!

2011-07-03 @ 21:07:21
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback