Värdelös?

2011-03-23 17:58:15 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(10) «


Det har verkligen spårat ut nu.. Och jag vet inte hur jag ska orka? William har blivit så himla elak, och jag har ingen aning om vart det kommer ifrån. Ärligt talat så är jag på gränsen till att bryta ihop när jag ser hur han beter sig. Mot andra barn, mot oss, mot sin lillebror :/ Och jag känner mig helt maktlös och vet inte vad jag ska göra. Jag känner mig som en urusel förälder just nu. Vill bara lägga mig ner och gråta .

Vad gör jag för fel? Det är inte så här min pojk är, han är snäll innerst inne , han är inte så här elak som han är just nu! Nån som har tips på vad jag kan göra?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han kanske känner sig utanför och behöver mer egen tid och uppmärkshet?

2011-03-23 @ 18:02:34
Postat av: Åsa, Thea och Melwin!

Du är inte alls värdelös. Du har liksom alla andra en liten prövotid där barnen ska testa allt och det känns som de föddes utan både öron och förmåga att vara snäll och trevlig mot soin omgivning. Men tro mig det växer brt snart är han din lilla mysiga ängel igen som den lilla underbara william han var innan han började trottsa och testa er. Tro mig det är jobbigt nu men det kommer bli mycket bättre snart. Båda mina är bråkiga och jobbiga nu men som tur är de snälla och bråkiga om vart annat :D så när Thea är jobbigt och helt omöjlig att umgås med är melwin en ängen och tvärt om haha hade nog dött om båda var jobbiga dag ut och in :D

2011-03-23 @ 18:24:27
URL: http://mammtilltvabusar.blogg.se/sondag
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Säger samma sak som anonym och sedan så kan han ju också vara inne i trotsåldern, sägs att 3års åldern så är den värst av alla så det är inget direkt jag längtar till x) haha..



Men sätt gränser för W, gör han fel "straffa" honom på ett sätt dvs säg åt honom om han är elak så får han inget godis på lördag och mena det också..ingen ide att "hota" för att barn är smarta, dom kan sina knep.

Hjälper int det så får du väl ta undan han älsklingsleksaker och varna honom först när han beter sig illa.



Eller vart jag nu läste detta (minns inte) så finns det ju också andra knep som tex skaffa en sån där lista dvs en papper som han får samla på stjärnor tex varit snäll hela dan så får han stjärna för det, har hört att det kan hjälpa och det är som ett äventyr för såna i W.s ålder.



Eller låt Jörgen (när han kan då) ta L en stund så åker du och W kanske till ett busland eller någonstans och umgås själv med honom en stund eller 2 :)



Ja det var väl mina tips, kanske inte så bra men det är väl bara att testa antar jag :)

2011-03-23 @ 18:26:29
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Jag tror nog som ovan att problemen kanske grundar i att han är ute efter uppmärksamhet...Det är jättesvårt och jobbigt, jag förstår dig!

2011-03-23 @ 18:26:55
URL: http://josieme.blogg.se/
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Jag har kanske inga tips men jag vill iaf säga att det inte är du som gör någonting fel utan att han förmodligen är inne i en jobbig period din kille. Kanske har han känslor som han inte vet hur han ska få utlopp för på rätt sätt? Har du frågat honom varför han beter sig som han gör?



Känner du att han blir sedd och hörd?

2011-03-23 @ 18:48:31
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Helena

Tror inte att det är du och Jörgen som gör fel, han är nog bara inne i en ''period'' just nu. Hitta på nån bra bestraffning så att han förstår att hans beteende inte är okej. Som du säger, han är ju snäll och go egentligen. Påminn honom om det, ta något tillfälle i veckan då du umgås med honom på tu man hand - ta en promenad, gå till lekplatsen, leklandet, bio eller vad som helst och låt honom visa att han kan bete sig bra. Kan nog vara skönt för er båda :)

2011-03-23 @ 19:02:59
Postat av: Petra

Tror du inte det är en "fas" han går igenom. Någon slags trots kanske? Inte ska du känna dig usel för det...

2011-03-23 @ 19:56:00
URL: http://petraekf.blogg.se/
Postat av: Emma, Oliwers mamma

jag tror William behöver mer tid med var och en av er ENSAM. Han är kanske trotsig o så, men ett barn i den åldern vid trots också vill inte höra när man säger jag ska bara mata lillebror o kan inte det m.m.

Han måste få känna att han får tid (tror jag)

kämpa på :)

2011-03-23 @ 20:03:08
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag undrar samma sak, har du frågat honom vad det är som tynger honom? För uppenbarligen är det någonting. Kanske behöver han mer egentid med dig eller din man? Det är jättejobbigt när barnen testar ens gränser, men det gäller att försöka komma på varför barnet beter sig som det gör, för det är klart att det finns en anledning. Vi beter ju oss på olika sätt av olika anledningar. Hoppas det blir bättre snart :-) /J

2011-03-23 @ 20:18:51
Postat av: Gelica

Jag tror det är trotts blandat med avundsjuka.

Det har ju varit så mycket med Linus nu så William kanske känner sig utanför?



Tore var jätte jobbig i början för att sedan lugna ner sig för att sedan va tillbaka till att va jätte jobbig.



Jag försöka ha Zeb så mycket på golvet som möjligt. Och ja, jag tillhör dom som är "grymma" mot mina barn som låter barnen skricka en stund för det hjälpte mig otroligt mycket när Tore var som värst. Att visa att Zeb oxå fick vänta på sin tur.



Du är ingen dålig mamma, men jag vet att det är lätt att känna sig så. Du tycker det är jätte jobbigt när han är sådan, tänk då vad han själv tycker? De är ju jätte jobbigt för dom oxå.



Om du kan så kanske Jörgen kan ta Linus mer, bara gå en promenad så att du och William får lite mer egentid. Att bara sitta och mysa, rita och leka tillsammans en timme gör mycket.

Sen att Jörgen jobbar som han gör kanske oxå är jobbigt för William?

2011-03-23 @ 20:58:59
URL: http://gelicas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback