Vi saknar dig!

2011-09-06 09:37:19 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(9) «


Jag vet inte ens hur jag ska börja .. För allt jag känner nu är tomhet och saknad! Dagen igår var hemsk, en dag jag aldrig vill uppleva igen, att ta farväl av den man älskar så högt och han anar ingenting det va hemskt. Bara bilresan dit va jobbig, tårarna rann ner för min kinder hela vägen dit. Utanför kliniken bröt jag ihop, försökte samla mig så vi kunde gå in och anmäla oss. Och sen skriva på det jobbiga avlivningspappret, vi valde att vara med under hela processen för att finnas där för våran älskling & vi valde även en separat krimering så vi får hem hans aska.

Sen fick vi gå ut och hämta Rocky för att gå in en separat ingång. Där kom veterinären in och gav han en lugnande spruta som skulle göra han jätte trött och dåsig, han skulle fortfarande vara medvetande om vad som hände runtomkring men väldigt slö, och det blev han. Tog visserligen en stund och han blev ganska uppjagad, men han kände väl på sig att det va nåt på gång kan jag tänka mig, för där satt vi 3 i ett rum och båda matte & husse grät, klart han fattade. Han är ju inte dum. När sprutan fått full effekt, så låg han bara där, såg helt livlös ut, enda livstecknet man såg från honom var bröstkorgen som rörde sig upp o ner, och hörde lite flåsningar :/ Sen kom det en sköterska för att sätta kanylen för den sista injektionen . Usch va jobbigt det va när hon kom in, då visste vi att nu är det nära.

Hon sprutade in medlet i hans tass . Den vackraste av fyra små tassar som finns ♥ Sen tog han en djup suck och sen var han borta . Han somnade in jätte fort, sköterskan lyssnade på hjärtat och det hade slutat slå. Hon lämnade oss sen själva med Rocky för att vi skulle få ta vårat sista farväl. Jag satte mig brevid honom och la hans huvud i mitt knä, han tunga vackra huvud. Men det fanns inget kvar, bara en tung kropp. Jag har nog aldrig gråtit så mycket som jag grät igår. Och sen bara gå och lämna han där och veta att han ska läggas i ett kallt kylrum och vi ska åka hem till våran varma lägenhet. Idag kommer dom från Örebro och hämtar honom, för kremeringen. Så om en vecka får vi åka och hämta hans aska i Uddevalla .

Men det värsta var ändå att komma hem . Man kom upp i lägenheten och ändå fast man visste att han inte va med oss så väntade man sig liksom att nån skulle skälla, komma springandes mot en i hallen, men det va det ingen som gjorde. Man gick runt och tittade i lägenheten efter honom. Vart är han? Varför ligger han inte i soffan som han brukar och slickar till förbannelse? Ingen som tassar omkring i lägenheten, allt är bara tyst man hör inte dom små klorna slå mot parketten längre. Man hör ingenting, inget flåsande, flämtande, slickande.. Allt är bara tyst.

Det är så jäkla jobbigt speciellt alla vardagssysslor man är så van vid, gå upp på morgonen och ge han vatten och mat, gå ut på morgonpromenad, sitta och mysa med han i soffan, han ska bara finnas där. Det är bara så, varför kan det inte vara så? Jag vill dammsuga 2-3 ggr om dan för att han fäller så, jag vill svära mig förbannad när han börjar skälla och barnen har somnat, jag vill ha han nedanför min säng på nätterna, jag vill att han ska finnas här när jag kommer hem. Jag vill ha Rocky ♥

Livet kommer aldrig bli detsamma utan honom, visst livet kommer gå vidare men det kommer vara jävligt tungt och jobbigt ett tag framöver nu. William tog det inge bra, när han kom hem från dagis igår så sprang han in och tittade efter Rocky. Vi hade ju pratat med han innan om vad som skulle ske, och när han såg att Rocky inte var hemma så bröt han ihop toalt, tårarna bara sprutade på honom, och då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, men försökte förklara för honom att man får vara ledsen, man får gråta för det gör mamma och pappa också för vi saknar Rocky! Det kom mycket tårar igår, för alla i hela familjen.

 

 

I keep you locked in my heart, until we meet again ♥

But time make's it harder, but I know you visit me in my sleep, my darlin' I miss you ♥


Kommentarer
Postat av: Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent

åh jag blir alldeles tårögd :( Vet hur hemskt det där är, har gjort det med en hund och en katt och det går knappt att beskriva hur ont det gör :(

Kraam

2011-09-06 @ 10:08:35
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Ellinore

fy sjutton va jag gråter när jag läser detta! så jobbigt.... det är det värsta med att ha djur.... den dagen dom går bort.

2011-09-06 @ 10:11:38
URL: http://www.wilding.bloggplatsen.se
Postat av: Kristin

Usch... tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. Jag vet hur du känner. Vi fick ta bort vår katt för två år sedan. Vi åkte in till veterinären bara för att kolla eftersom han inte åt ordenligt och inte bajsade. Dom gjorde en röntgen och hittade en stor tumör och han togs bort redan på operationsbordet. Ingen chans att få säga farväl fick vi. Det var fruktansvärt tungt.... Jag vet hur du känner. Det tar tid. Och det måste få ta tid. Alla sörjer på olika sätt. Kram vännen. Han har det bra nu. Han har inte ont längre. Springer hoppar och är lycklig. Tills ni ses igen... <3

2011-09-06 @ 10:14:40
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Sarah

Usch jag bröt ihop helt när jag läste det här. Det är verkligen fruktansvärt. Har man aldrig haft en hund kan man inte föreställa sig hur svårt det är att inte ha sin älskade familjemedlem hos sig längre. Det kommer alltid finnas en tomhet hos er som aldrig kommer att kunna fyllas igen men det kommer också kännas bättre med tiden och man kan minnas sin älskling med glädje och kärlek utan att sorgen kommer. Men nu när det är färskt så får man sörja och det är nyttigt. Gråt ut tillsammans och stötta varandra <3

2011-09-06 @ 11:47:02
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Vera & Marcus!

Vila i Frid Rocky!



Tänker På Er!



Massa StyrkeKramar Vera & Marcus...

2011-09-06 @ 12:34:27
Postat av: Malin

tycker synd om er, alla känslor kom tillbaka när vi fick avlida våran hund.



det värsta jag har gjort i hela mitt liv..



Vi hade också förklarat för våran pojk men han bröt ihop med, det tog ett par dagar innan han blev som vanligt, men han fick göra de han kände för..

man kan aldrig förberda sej fast man har ställt in sej på de..



Hoppas att ni mår bättre snart..

Styrke kramar

2011-09-06 @ 13:06:49
Postat av: jenny

Började gråta när jag läste detta, alla känslor man hade när vi avlivade vår hund kom tillbaka och jag känner igen mig mkt i det du skriver. Om det är till någon tröst så blir det bättre! Kram

2011-09-06 @ 13:19:40
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: chrissie

gråter när jag läser om Rocky :(

2011-09-07 @ 11:20:15
URL: http://ungmmmammma.blogg.se/
Postat av: Martina

tårarna rinner när jag läser detta..har själv varit med om samma sak fast att avliva ett djur och de är verkligen tungt...de är en familjemedlem...



styrke kram " hans finns i era hjärtan"

2011-09-09 @ 12:12:03
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback