Tjugofjärde April

2012-04-24 08:06:04 Dagboken
» Kommentarer(0) «


Morrn! =)
Igår var det som sagt skola för min del. Hade en obligatorisk träff i hemsjukvård, där vi fick träna på olika provtagningar, så nu kan jag ta venprov, kappilärprov och ge insulin :) Första gången jag provade ta venprov och jag satte de på första försöket, de lönar sig att ha observerat en hel del i sitt liv xD Heheh. Nu börjar kurserna gå mot sitt slut, och de är bara några få arbeten kvar. Jag har en uppgift i HSV, 2 i Barn & ungdomssjukvård och 4 st i Psykiatri. Sen är de över för den här terminen.

Sitter och klurar lite på vad jag ska läsa nästa termin, de har kommit in lite nya kurser som jag är intresserad av så som, akutsjukvård och akutmedicin. Men man kanske ska ta baskurserna först. Ska försöka få tag i en studievägledare under dagen och se om hon kan hjälpa mig hur jag ska gå vidare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback