Ett barn, två barn, tre barn ?

2012-08-11 21:22:16 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(7) «


Varför är det alltid så? Om man får ett barn av vardera kön så nöjer man sig oftast och stannar där. Medans när man fått två barn av samma kön så vill man oftast ha fler? Hur tänker ni ? Blir familjen "färdig" när man har en av varje? Och är de det ultimata att man ska ha olika kön på sina barn eller spelar det för er ingen roll?
 
För oss som har två pojkar men som vill ha tre barn så spelar könet ingen roll hos oss. Jag önskar mig ingen flicka för att jag har två pojkar - utan jag önskar mig ett friskt barn. Och jag kan nog skriva upp någonstans att skulle vi få lyckan att få ett barn till så får vi en pojke :) Bara magkänslan där, heheh. Jag är en pojkmamma, känns så bara :)
 
Tyck till nu vettja!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har alltid velat ha ett barn av varje kön minst . Sedan man började planera de där med barn har jag alltid sagt " en pojk först sedan en tös och skulle allt funka och viljan finns kanske de även blir ett tredje och då spelar könet ingen roll" ... Nu råkar de ju vara så att vi fick pojk först och nu väntar flicka så jag har väl haft en massa tur och de känns kul med en av varje. Men i ärlighetens namn.. Vem bryr sig i slutändan om kön?! Friskt och glatt barn önskar jag mig sedan vad de är för kön spelar ingen roll. Som min mormor alltid sa " om man så hade fött fram en påse nötter så hade man tyckte de vart de vackraste man sett och älskat de in till döden" . Tror de stämmer bra! :)

2012-08-11 @ 22:42:21
URL: http://Http://melly.blogg.se/
Postat av: josefina

Jag har alltid trott att jag skulle få massa pojkar men hade turen att få caitie mitt i mellan mina gossar. Jag tror att jag hade varit lycklig vilket som, älskar mina pojkar minst lika mycket som jag älskar min tös. Jag vill gärna ha flera ändå!! :)

2012-08-12 @ 09:44:35
Postat av: josefina

Jag har alltid trott att jag skulle få massa pojkar men hade turen att få caitie mitt i mellan mina gossar. Jag tror att jag hade varit lycklig vilket som, älskar mina pojkar minst lika mycket som jag älskar min tös. Jag vill gärna ha flera ändå!! :)

2012-08-12 @ 09:44:50
Postat av: Maria

Jag anser inte att familjen är mer komplett för att man har barn av båda könen. Det viktigaste är att man får friska barn. Jag har en dotter på 1 år och vad vi får nästa gång har ingen som helst betydelse för vår familj. Det är ju praktiskt med barn av samma kön, då kan de ärva kläder m.m ;)

2012-08-12 @ 20:35:36
Postat av: Therese, mamma till 2 underbra huliganer

Som mamma till två killar, har tankar på fler barn absolut inget med att vi skall försöka/önskar oss en tös.
När Pontus kom och han inte var en tös och vi hade sagt att de inte blir fler var de en besvikelse som bearbetades, inge fler och ingen tös. Men när man släppt de och såg de man hade och vilka otroliga barn man har spelar könet på dem absolut minst roll.
Tror känslan av att familjen är "färdig" handlar om hur många man kan tänka sig. Men visst finns de dom som fortsätter med syftet att de skall bli en tös eller åker utomlands och "väljer" kön, men det får stå för dem. Här råder de "naturliga urvalet", det ägget som bli befruktat och växer, den bebisen blir det ; )

Säger som du, skulle de bli fler kommer de med största säkerhet bli en pojke till och de är inget jag är ledsen över, bring them on :D

2012-08-14 @ 07:01:30
URL: http://nuppi.blogg.se
Postat av: Sarah

Jag har ju en av varje och är långt ifrån klar ;P Dock bryr jag mig inte ett skit om vilket kön det skulle va på ett tredje barn. Kanske hade haft nån önskan om vi inte redan haft en av varje. Svårt att veta nu ;)

2012-08-14 @ 14:35:24
URL: http://sarahsbaby.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår!

tror de är en hel del som tänker/tycker att man "ska ha" eller "vill ha" en av varje
men jag säger som dig jag är mer än nöjd med mina grabbar här hemma och skulle aldrig byta ut dom mot något i hela världen! skulle vi skaffa ett till barn så spelar inte könet någon som helst roll!

2012-08-15 @ 10:46:42
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback