Midsommar - Fest eller familjefirande?

2012-06-22 15:18:01 Dagboken
» Kommentarer(7) «


Så var det midsommarafton . .
Som inte alls blev som planerat för vissa av oss i familjen. Tanken och planen var att följa med Sara + familj till hennes mamma och fira där. Men pga en magkatarr så håller jag och Linus oss hemma. William är med Sara och dom o firar och har garanterat super kul :) Men vad annat kan han ha, en superstor tomt med massa spring yta, barn han gillar att leka med, och såklart massa massa god mat som jag är jätte ledsen att jag missar. Men för mig är huvudsaken att han får kul, Linus fattar inte direkt.. Idag är som vilken vanlig dag som helst för honom så ;) Han får dras med sin gamla mamma. =)
 
Istället passar vi lilla Chicco :) Det är Saras systers hund. Vi ska alldeles strax klä på oss och ta en promenad med honom :) Annars då? Vad är midsommar egentligen? Är det en festhelg och man bör supa eller är midsommar till för barnen och familjen? I mina ögon är och har alltid midsommar varit en helg som är för barnen. Dans kring midsommarstången, god mat och jordgubbar men sen ser man alla dom utan familj där helgen är till för att åka ut till kusten och bli så fulla så man inte ens vet vad man heter? Hur kul kan det vara? Dom lär ju inte minnas sin midsommar ändå.
 
Här har vi iaf precis ätit sill och potatis :) Lite senare ska vi gotta oss med jordgubbar :-)
En myshelg är de verkligen för oss, tid tillsammans med familjen som är ovärdeligt ♥
 
 
 
William & Nicolina ♥ - snodde bilden från Sara :)

Kommentarer
Postat av: Gelica

Förr var midsommar fest för mig. Nu åker vi alltid till mina föräldrar och äter middag och tårta och bara umgås.

Man mognar med åldern och när man får barn ser man världen från en annan synvinkel. El så har det varit för mig.
Jag är lycklig som upplevt båda delarna på midsommar och supa mig så full att jag inte mins något har aldrig vart min grej. Fattar inte hur man får i sig så mycket alkohol så man kommer i det stadiet.

Hoppas du haft en bra dag trotts magkatarren.

2012-06-22 @ 18:26:21
URL: http://fifflas.blogg.se
Postat av: Jannice Lindell

så finat kort på dig o barnen=) Kram

2012-06-25 @ 22:45:56
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Postat av: Jannice Lindell

vad fint kort på dig å barnen. kram

2012-06-25 @ 22:46:22
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Postat av: view

This piece of writing is genuinely a nice one it assists new internet users, who
are wishing for blogging.

2012-06-29 @ 00:37:03
URL: http://www.getridofmanboobstoday.net/
Postat av: link

I don't even know the way I ended up here, but I believed this submit was good. I don't know who you're but certainly you're going to a famous blogger for those who aren't already. Cheers!

Postat av: bed bug killer

Hello there, I found your site by way of Google while searching for a related subject, your web site got here up,
it appears great. I have bookmarked it in my google
bookmarks.
I'm now not certain the place you're getting your information, but good topic. I must spend some time learning more or figuring out more. Thank you for wonderful info I used to be searching for this information for my mission.

Postat av: getting rid of bed bugs

Howdy! Someone in my Facebook group shared this website with us so
I came to take a look. I'm definitely enjoying the information. I'm
bookmarking and will be tweeting this to my
followers! Wonderful blog and brilliant style and design.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback