Kvällstankar ..

2012-03-20 23:01:58 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(8) «


Sitter här och är allmänt orolig . Är så himla rädd att det är cystisk fibros Linus har. Sen vi fick beskedet att han skulle utredas för de här har jag googlat (såklart), jag har läst olika forum, pratat med andra cf föräldrar om vilka symtom deras barn haft innan de fick en diagnos. Tänkt, tänkt, tänkt.. på vad de kommer innebära OM han har det. Vet att man egentligen inte ska tänka så, för vi vet ju faktiskt inte.

Men från de föräldrar som jag pratat med och de jag har läst så har han nästan alla tecken på det, symtomen stämmer så väl in på honom :/ Och det skrämmer mig till döds. I dagens läge kan man leva ett hyfsat normalt liv med cf. Men inte för jätte längesen så dog barn av denna sjukdom, tack och lov har utvecklingen framskridit väldigt mycket, men de finns fortfarande inget botemedel enbart bromsmedicin. I vissa fall kan de tom vara nödvändigt med en lungtransplantation, men även andra organ tar stryk av denna sjukdom såsom njurar och lever. Och man får gå på ständiga kontroller. Det är verkligen inte de liv som jag har önskat för honom, med en ständig medicinering för resten av hans liv .

Jag vet inte riktigt hur jag ska få ur detta ur mig, eller vad jag vill med detta inlägg.. Jag bara hoppas att jag har fel, och jag verkligen hoppas med hela mitt hjärta och själ, att han inte ska tillhöra den gruppen med barn som har cf. Nu är det bara svett testet kvar innan vi kan få veta, ovissheten gör mig galen, jag vill bara ha den där remissen NU ! Om de är nån med erfarenhet och sånt av cf, får ni gärna kontakta mig känns som jag har miljoner frågor men inga svar .

 

Du får inte vara drabbad av denna dumma sjukdom, DU BARA FÅR INTE!!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Kramar om

2012-03-20 @ 23:23:20
URL: http://maravilhosa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kan inte så mkt mer än det jag läst.. Isak är också testat för den när han var mindre, han stämde också in på väldigt många symtom, men han hade den inte.. Håller alla tummar att Linus inte heller har den.. En kompis flicka har med gjort, hon hade också många symtom, men det var inget.. Det är nog samma för er!

2012-03-21 @ 06:52:10
Postat av: Melissas Prinsar

varför tror dom att han kan ha de?

ja ligger en aning efter i blogg läsningen så har missat en hel del :(

Kram

2012-03-21 @ 08:37:44
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Johanna

Usch så jobbigt med denna ovisshet! Jag hållr tummar och tår för att Linus inte har cf.

Stor kram ♥

2012-03-21 @ 09:00:34
URL: http://jojossmultronstalle.blogspot.se/
Postat av: Martina

förstår att dina tankar springer:/ håller tummarna för att han inte har de



stor kram

2012-03-21 @ 09:18:47
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Melissas Prinsar

okej då förstår jag <3

hoppas att ni får svar på va de är och att de inte är nått allvarligt!

massa kramar te er

2012-03-21 @ 09:23:29
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: veronica

Hej, jag halkade in här på din blogg. Jag har en dotter m cf. det är bara att fråga om du undrar nåt.



vill bara säga att symptomen på cf är så vanliga hos barn och att det oftast inte är cf.

Jag vet också flera andra som haft symptom på cf men där de inte visade på det.



Jag hoppas ni får besked snart. Det är verkligen inte roligt att leva med ovissheten.



min dotters symptom var iaf att hon inte lärde sig sitta,krypa; stå, gå med stöd osv. Hon hade heller inget hår (pga näringsbristen) sen åt hon mkt i perioder o lite andra. Hon bajsade mkt ibland och ibland normalt. Hon var dock aldrig lös i magen. Hon hostade heller aldrig men var ständigt täppt i näsan.



Vad har din pojk för symptom?

Jag håller tummarna att det inte är cf din pojke har!!



2012-03-21 @ 12:45:17
URL: http://verron.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super fin blogg, var gärna med och tävla om dagens blogg på min blogg :-) Läänk: http://johannasfotoo.blogg.se/2012/march/dagens-blogg.html

2012-03-21 @ 18:53:06
URL: http://johannasfotoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback