Tjugoförsta Maj

2012-05-21 11:26:52 Dagboken
» Kommentarer(2) «


Hej hopp i galopp! ;)
N har helgen passerat och vi har kastat oss in i vardagen igen. Helgen bestod av lite party :) Blev utgång med Sara, Toni, hans kusin från Finland och Mattias. Riktigt kul hade vi. =) Söndagen packade vi mest och låg i soffan och latade oss jag och huliganerna! =D Mysigt värre. Imorse så var jag i skolan och lämnade tillbaka några filmer som jag lånat, innan ungarna skulle till dagis och Jörgen vidare till sitt :)

Så nu är det plugg som gäller, gäller att ligga i nu i slutspurten! =) Imorgon ska till studievägledaren för att söka kurser till hösten :) Är såååå himla sugen på att läsa akutsjukvård och akutmedicin. Känner mig riktigt taggad för det här med studierna nu, ni anar inte! Första gången på väldigt länge så tycker jag att det är kul. Kanske för att det går så himla bra nu och att jag är så jäkla intresserad av ämnena jag läser! Både barnsjukvård & psykiatri är oerhört intressant. Och att sen få kunna jobba med det vore ju en dröm! Även om vårdens arbetstider inte riktigt klaffar in med Jörgens arbetstider, men sen behöver jag visserligen inte jobba 100% utan 50% skulle passa alldeles utmärkt eller bara gå på timmar.

Nog om det! Flytten närmar sig med stormsteg! Inte ens två veckor kvar tills vi flyttar in i vårat lilla hus ♥ Gjort iordning en massa på tomten, grävt upp gamla rabatter och slängt på jord i hopp om att det ska börja växa gräs där sen . Vi har rivit den gamla altanen och Jörgen ska bygga ny :) Kommer bli skit bra, isinomtid ska vi sätta staket så busarna håller sig på rätt sida tomten och inte springer ut i vägen . Ja detta kommer bli så jävla underbart!! =D

 

Färgat håret har jag också gjort :) Sara drog slingor på mig i fredagskväll ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Går det läsa akutsjukvård som enbart en kurs?

2012-05-22 @ 18:53:50
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja går det läsa akutsjukvård vill jag ju läsa det :-) kul att kunna få kunskaper utöver undersköterska. Nu har jag ju sökt barn och ungdomssjukvård och hoppas kunna läsa det men sen är ju akutvård något jag vill.. Nu har jag ju iof foten in på kirurgi och akut kirurgi men att ha just akut på betygen vore ju toppen :-)

2012-05-22 @ 21:46:24
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback