Barnmorskebesök 37+4

2013-09-02 21:33:49 Dagboken
» Kommentarer(1) «


God kväll :) Dagen har rullat på i en hiskelig fart. Startade dagen med ett besök hos barnmorskan förhoppningsvis även de sista besöket. Vågen stog på +23 kilo. Ja, jag vet det är mycket. Men jag har gått upp mycket med alla mina barn å andra sidan. Sen känner jag lite att så länge jag får ett normal viktigt barn så skiter jag ganska löst i hur mycket jag går upp, och jag tror ju att jag kommer tappa dessa kilon sen, kanske inte alla men många utav dom. + att sen har jag faktiskt burit 3 barn i min kropp. SF måttet låg på 35 & mitt HB hade ökat ända upp tilll 104, helt underbart!! Så allt såg toppen ut, nu är de bara att vänta på att förlossningen ska starta.. Men med min tur så går jag väl säkert över tiden. 
 
Sen har dagen gått i städandets tecken.. Allt tar ju så mycket längre tid nu när man är höggravid. Men jag har iaf tvättat och dammsugit hela huset. Jörgen jobbar 4 nätter till innan han får en helgs ledighet med oss. Jag längtar!! Ska bli skönt att få lite avlastning. Imorn är de även dags för lillemannen att gå till dagis så då får jag några timmar att vila kroppen. =) För sen går de i 180 tills barnen går och lägger sig och då är jag rätt slut som artist :P 
 
 
37+4

Kommentarer
Postat av: nalle333

Tycker att du resonerar helt rätt! Skit sak samma vad vågen säger; huvudsaken är att barnet blir friskt och mår bra vid ankomst :)
Om man vill träna/gå ned i vikt - det kan man göra sen. Njut av tiden som gravid liksom!
Tycker oavsett att du är välldans fin med magen :)

Svar: Tack, tycker alltid folk ska fråga och påpeka hur mkt man lagt på sig.
Marie

2013-09-03 @ 20:39:33
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback