Underbara Trotsålder !!

2011-01-16 10:06:38 Dagboken
» Kommentarer(4) «


Nej, den går mig på nerverna .. *sliter mitt hår* William hann inte ens komma hem igår innan han började bråka. Givetvis vid läggningen, för han SKA INTE sova tycker han. Men när det gäller läggningen är jag stenhård, han ska sova i sin säng, inte somna i soffan eller göra det till en vana, för han kan somna i sin säng. Men sen hör jag hur han sitter inne på sitt rum och leker med lego.. Kan ju inte bli arg på han, men får förklara för han att han ska sova och att han får leka imorgon, men det var väl inte lika poppis.

Samtidigt som jag skulle lägga han, hade Linus en hemsk magknip. Så jag kände mig en aning frustrerad och stressad där :/ Men då fick Linus gå före och fick ligga och massera hans mage så han kunde somna, och sen fick jag påbörja läggningen på William igen, och då somnade han. Sen tyckte han att vi skulle gå upp 04 imorse =/ INTE OKEJ! Sen har han inte gjort annat än att bråka med mig, och säger man till han så svarar han bara "jag bryr mig inte" eller "det skiter jag i" .. jag blir galen..

Men det är väl en period man ska gå igenom som alla andra.. Men de är jobbigt och frustrerande. Vill ha min goa myskille, detta lilla monster kan någon annan få ;P Haha! Nu sover han iaf, han somnade runt 9, så han var väl trött antar jag. Underbar start på denna söndag ..

 

 

 

Fixade naglarna i fredags :)


Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Ja-a inte vet jag om jag ser så framemot trotsåldern, men det kommer nog säkert till alla familjer förr eller senare! men kan tänka mig att det inte alls är roligt...

Snygga naglar du fick :)



Hoppas ni har en bra söndag :)



Kramar

2011-01-16 @ 11:21:41
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Amelie

Men visst är det härligt! Jag håller på att bli knäpp på Hugo när han håller på så... Lyckligtvis har vi kommit på en rutin som fungerar ganska bra just nu i alla fall. Vid årsskiftet bestämde jag att det skulle bli ett nytt år med nya bestämmeler och rutiner här hemma och satte upp en massa regler för läggningen (eftersom det är den som är jobbigast. Det jobbiga är ju att vara konsekvent och inte ge med sig... Det har jag skitsvårt för. Och det vet ju mitt lilla "monster" :P

2011-01-16 @ 13:03:35
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Carina

Kan inte förstå varför han ska vara sån hemma, här är han hur snäll som helst och lyssnar på mig och det är absolut inga problem med att få han att sova. Han kan ju ha sovit middag och han somnar hur lätt som helst på kvällen med.Det lilla"monstret" kan få bo här,haha

2011-01-16 @ 18:38:52
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Detta med trotsiga ungar är fan inget kul :(

Men nu är jag väldigt tacksam över att Hampus är inne i en lite lungare period och är fasligt go. Pontus temprament skall vi inte nämna. Jösses gapar i högansky så fort han inte får som han vill.

Phu, kommer nog bli en skit kul vår med en 3 åring och en 1 åring *gha* Men vad fanken ;P

2011-01-17 @ 09:45:55
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback