Lördag - 110723

2011-07-23 07:21:43 Dagboken
» Kommentarer(1) «


Morsning!
Fått sova helt ok inatt . Linus vaknade vid 4 och ville ha välling, sen klev vi upp vid halv 7 :) Så helt ok enligt mig! Då kom även William in och kramades lite innan vi pallrade oss upp. Han va så söt imorse och sa "Mamma, jag tycker pappa jobbar alldeles för mycket, men jag älskar han ändå" Sötkorven ♥ Så nu sitter vi uppe, Linus springer runt i gåstolen & William kollar på Nicke Nyfiken 2 , jag sitter och dricker en kopp te & Jörgen sover efter nattjobb.

Igår var jag & William på leklandet, medans Jörgen & Linus var hemma. Linus är verkligen inne i en separationsfas, man får inte lämna han en minut, för då bryter han ihop. Man måste vara nära honom hela tiden. En del tycker säkert att vi skämmer bort honom, eftersom vi tar upp han när han blir ledsen, eller låter han vara nära hela tiden. MEN jag anser att man inte kan skämma bort en bebis. Om han inte får känna kärlek & närhet från oss vem ska ge han det då? Vi är ju dom enda han har, och jag ser det som en självklarhet att ge min bebis de han behöver och om det är att vara oss nära, ska han inte få det då? Visst han är ganska så mammig & pappig. Men jag tror enbart att det beror på att han känner sig så trygg tillsammans med oss. Sen har han några andra som han känner sig trygg tillsammans med . Min bästa vän Sara tex, han träffar ju henne i stort sett varje dag så :) Annars är det inte så många mer.

Idag ska vi inte göra ett jota. Just nu kör jag en maskin tvätt.. Regnar ute gör det också :/ Så det blir nog ingen utelek för oss idag, bara hemmamys! Har inga planer direkt så. Kanske ska åka & hälsa Elina & David senare idag. Men annars är det lugna puckar :)

Vad ska ni göra idag? :)

 

Överlycklig när han får stå upp, skruttas ♥

 

 

 

 

Surmulen William ♥


Kommentarer
Postat av: Malin

inget konstigt med att dom blir ledsen, de blir ju våran 4,5 åring med ibland. Sen e de bra att dom lär sej att mamma kan gå också eftersom det är du som e hemma med barnen.

Jag håller på att lära våran 1 åring nu att mamma kan gå på kvällen å pappa kan natta.

Sen får han gnälla en stund inget konstigt, men vad ska man göra när man ska jobba eller göra något annat.

2011-07-23 @ 10:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback