Det slutade med ambulansfärd..

2009-04-20 22:57:48 Dagboken
» Kommentarer(10) «


En jätte lyckad dag tjejer, tack för att ni kom <3
Jag hann handla, städa och baka tårta idag, :) Wonderful! Emma och Benjamin kom vid 2.. William hade precis vaknat från sin nap då så det va ju alldeles lagom, dom andra kom vid 3 och hade med sig en jätte fin och bra present till mig. Balkongmöbler, vi hade ju inga innan eftersom dom vi hade där vi bodde innan var alldeles för stora för denna lilla balkong, o dessa va hur bra som helst. Tack än en gång, ni är så jävla underbara, är glad att jag har er i mitt liv <3

Efter att alla åkt och vi ätit middag tyckte jag att han kändes varm så jag bytte blöjjan o tog tempen, 38,3 stannade den på. såg även att han hade en liten blåsa vid hakan, sen hittade vi fler blåsor, på kinde, bröstet, armen.. trodde då att det var början till vattenkoppor, så jag förvarnade alla som varit här idag att det kunde vara det.. Sen blev det bara värre o värre. Det blossade bara upp o hans "blåsor" blev bara större och större.. William blev jätte hängig o dåsig, och orkade knappt hålla ögonen öppna, man kände att hans andning blev sämre och han började andas jätte tungt.

Då ringde jag ambulansen, dom kom o titta på hur han syresatte sig och det va bra, men när vi kom ut så avtog det ganska bra och han blev piggare. Dom körde oss till Jourcentralen och när vi va framme va nästan allt borta. Men han fick allergi medicin, och sen fick vi med oss cortison hem ifall det skulle komma tillbaka, vilket jag hoppas att det inte gör. Gud va rädd jag va för min lilla kille, mitt mamma hjärta har bultat extra fort idag kan jag lova. Men nu ligger han i sin säng och nanar, och det ska jag med strax göra.. Har skola imorn, börjar 8.20 :/ William ska ändå vara hemma imorn så jag får mysa med han när jag kommit hem.. Men innan sängen kallar på mig måste jag rasta vovven, nej nu ska jag ge mig, det har vart en händelserik dag idag, på både gott och ont.. Vi hörs imorn ist!! =)


Kommentarer
Postat av: carina

Tur att det gick bra med lilleman, krama han från oss. Då kan han ju vara med oss i helgen om inget annat händer

2009-04-20 @ 23:10:23
Postat av: Anonym

Tur han blev bättre, otäckt?

Undrar bara om William alltid har napp i munnen, ser typ bara kort med nappen i truten hehe....de e inget bra! Har två brorsbarn oms jag försöker säga åt att dem ska vänjas av...kram

2009-04-20 @ 23:20:23
Postat av: anna

Usch va hemskt å speciellt när man inte vet vad d är som händer ens barn... tur man har den möjligheten att ringa ambulans för tänk om d varit något farligare med tanke på att han andades konstigt... tur han blev piggare å att d inte va nåt jätte allvarligt

2009-04-21 @ 07:48:44
URL: http://annaholmros.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja vad orolig jag blev för William men skönt att det gick över. Men konstigt att dom inte kollade upp vad det var som orsakade de?!



Tack själv och för den underbart goda tårtan du bakade, super =D Och härligt att du gillade utemöblerna! =D

2009-04-21 @ 09:13:19
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Han är såpass liten så han behöver inte vänja av från sin napp, nappen o snutten är hans trygghet, och han har bara napp när han är ledsen eller trött, och det får han mer än gärna ha..



Och när det är dags att sluta med napp är upp till oss, Williams föräldrar.. Om du vill att dina brorsbarn ska sluta så är det upp till dig, men du behöver inte påpeka att William behöver sluta för det behöver han inte

2009-04-21 @ 09:20:30
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Åsa - Mamma till två busar ♥

gud va skönt att det inte blev värre, fy va jobbigt det är när barn blir sjuka speciellt när det sätter sig på andningen:-( vet ju själv hur det är med Melwin speciellt då han är förkyld. nä fyyy får rysnigar av bara tanken :-(

2009-04-21 @ 09:36:45
URL: http://mammtilltvabusar.blogg.se/sondag
Postat av: Anonym

Känner precis igen det du berättade om. Var med om ungefär samma sak när min dotter var mindre. Jag slängde mig i bilen med ungen och hade som tur var nära till sjukhuset. Jag fattade inte alls vad det var för fel - men dom på sjukhuset förklarade direkt att det var en allergisk reaktion. Det visade sig senare att hon var överkänslig mot mjölk.

2009-04-21 @ 15:42:57
Postat av: anna

fattar inte varför människor måste lägga sig i så förbannat jävla mycket..... Freija e inne i en period nu då hon gömmer sina nappar å går å tar när hon e sugen vi försöker ju hålla på d så d bara e på natten å när hon e ledsen men hon vill gärna ha den när hon e lite trött oxå å jag brukar inte säga nej till henne då så länge hon inte har den hela tiden. Men som du skriver d e deras tryghet å dom måste få ha dom ibland kram

2009-04-21 @ 16:02:01
URL: http://annaholmros.blogg.se/
Postat av: Jessica o Tuva

Haha va är de för negativt om barnen har napp ofta när dom är så små.. Då kan man ju undra vad denna person tycker om mig, min dotter har nappt dygnet runt känns de som :)

2009-04-21 @ 23:49:47
Postat av: Fotofix

Hoppas du har haft en härlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-21 @ 23:52:28
URL: http://fotofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback