Öroninflammation

2009-11-15 16:41:52 Dagboken
» Kommentarer(5) «


Still sick :/
Inatt skrek William efter mig redan vid 04, och då ville han komma in till oss. Självklart fick han det. I hopp om att han skulle somna om, men icke då. Han låg o vred o vände på sig o jämrade sig o verkade ha ont. Så jag gick upp o kollade tempen och gav han en ny dos alvedon. Sen somnade han om en stund innan han vaknade o skrek för att han hade ont. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen . Men den jävla surkärringen där alltså .

Hon propsade hela tiden på att det bara var en vanlig virusinfektion. Jag ville komma till Jorcentralen så dom fick kika på han, men de tyckte hon va onödigt, utan att ja skulle ge han vatten så skulle allt bli bra, men varför har han så ont då, om det nu bara hade varit en vanlig virusinfektion?! Men tillslut gav hon med sig och skulle be jourcentralen ringa upp mig, + att hon beklagade sig över att jag var orolig för mitt barn?! Ursäkta?? Vad hade jag varit för förälder om jag inte varit orolig, speciellt i dessa influensatider, och William är inte vaccinerad ännu .

Och det visade sig att han hade öroninflammation . Men nu har han iaf fått pencillin så nu hoppas vi det onda ska försvinna. Har lyckats få i han lite mat, fiskgratäng och potatismos. Hemmalagat såklart! Så ja hela veckan lär vi få vara hemma, så jag får ringa och sjukskriva mig från skolan denna veckan. Bara mysa med min lilla älskling så han blir frisk ! :)

Förresten, så har jag plockat ur alla mina piercingar . !
Känns skönt !

Kommentarer
Postat av: Angelica

vad skönt att ni fick komma då.. men jag kan säga att vi hade samma problem när vi skulle till läkaren.. de är så otrevliga på sjukvårdsupplyssningen, i alla fall vissa.. men det är väl så, i dessa influensa tider så får de väl många oroliga samtal, men jag menar när man säger att sitt barn har ont så borde de väl lyssna, men men.. man skall inte försvara dem heller, men det är nog så.. hoppas pencillinen hjälper och att ni blir friska.. kram kram

2009-11-15 @ 18:59:24
URL: http://muchlov.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken mysig blogg du har! Hoppas lillen kryar på sig snart! :)

2009-11-15 @ 20:22:14
URL: http://malinnordberg.blogg.se/
Postat av: Linda S.

Därför jag slutat ringa sjukvårdsupplysningen för det där har jag fått höra alla 12 gånger Mio haft öroninflammation. De är skit tykna där.

2009-11-15 @ 21:42:00
Postat av: Malin

Ingen fara! :)

2009-11-15 @ 21:52:19
URL: http://malinnordberg.blogg.se/
Postat av: rebecca

Stackars liten.. skickar en liten krya på dig kram till lilltrollet.

2009-11-16 @ 08:52:32
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback