Förlossnings Lista

2010-08-02 17:35:27 Graviditeten
» Kommentarer(3) «


Ladda upp första bilden du la upp på ditt barn då hon/han kom till.
Och svara på frågorna angående din förlossningen
!

När fick du sammandragningar?
Jag kände aldrig några direkta sammandragningar förän dom första värkarna kom, dock fattade jag inte ens att det var värkar, trodde bara det var magknip, men när dom kom med 5 min mellanrum så fattade jag ;P

Vad gjorde du den dagen?
Jag låg och sov, och vaknade av att jag hade ont i magen.

Hur länge höll du ut?
Var hemma i 2 timmar, sen åkte vi in för koll eftersom jag hade tid för igångsättning den dagen.

Hur tog du/ni er in?
Med våran bil

Hur mycket var du öppen?
1 cm.

Tog du epidural?
Yes det gjorde jag!

Vem hade du med dig till förlossningen?
Jörgen

Hur var sällskapet du hade med dig på förlossningen?
Han var ett underbart stöd


Var förlossningspersonalen bra?
Jo, det tyckte jag allt att dom var.

Hur var du då du låg där inne med värkar?
Jag var rätt panikfylld, när jag fick det värkstimulerande droppet klarade jag inte av att hantera värkarna.

Fick du föda eller kejsarsnitt?
Jag födde vaginalt

Fick du tjej eller kille?
En söt pojk


Vad fick hon/han heta:
William Anton Zetterblad


Hur gick det att föda? och hur många krystvärkar tog det innan hon/han var ute?
Det gjorde såklart ont att föda, o krystade gjorde jag i 2,5 timma! =/ Sen fick dom dra ut han med sugklocka för hans hjärtljud sjönk och han höll på att få syrebrist .

Fick då hålla honom/henne direkt?
Nej det fick jag inte =/ Dom sprang iväg med han direkt när han kom ut =(

Hur mådde du efteråt?
Jag mådde jätte bra efteråt, lite öm nertill men vem är inte det? ;P

Vilket datum och tid kom hon/han ut?
24 Augusti kl. 20.50

Vilken vikt och längd fick hon/han?
3955 gram och 54 cm

Fick du sy?

Yes! Ett par stygn invändigt

Hände det något "men"?
Näe, inte direkt. Han hade ett litet sår på huvet efter sugklockan som han fick alvedon för var fjärde timme, men inte mer än så.

Vad kommer du minnas bäst av hela förlossningen?
När jag fick min underbara son upp på bröstet, och då var allt perfekt! All smärta och kämpande var såååå värt!

Vad hände som du inte ville skulle hända?
Ingenting direkt

Gjord av / Haliesmamma.se


Kommentarer
Postat av: Emmy-Mamma till Jack och gravid med nr 2

Tack så mycket!



Grattis själv!



Jack togs också med sugklocka. Han låg snett och skevt och vint och efter två timmars krystande så fick klockan göra sitt :)

2010-08-02 @ 18:25:35
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Nicole, mamma till Elise

Åh, den lånar jag av dig. :D

2010-08-02 @ 20:12:13
URL: http://nicolerydin.blogg.se/
Postat av: elli

Ytterligare en lista jag ska sno av dig ;-) Kul. Var på TUL igår och vår bebis har nu vänt sig och ligger med fotbjudning, lagom kul!



Hoppas du mår bra.

2010-08-05 @ 23:15:14
URL: http://frokenellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback