Efterkontroll

2010-12-22 22:59:35 Dagboken
» Kommentarer(3) «


Idag har jag vart på Efterkontroll hos Barnmorskan.. Vi pratade lite allmänt om förlossningen, hur jag upplevde den oså, pratade även om tiden på Neonatal :) Och hur det har varit sen vi kom hem, livet med 2 barn =) Pratade även om preventivmedel, och det ska vi inte ha några.. Anledningen? Att eftersom jag har så svårt för och bli gravid så vill jag inte äventyra dom få chanserna jag har. Så ja, därför! Vi planerar inga fler barn just nu, men om några år kanske vi vill ha en till, och då vill jag inte trycka i mig massa hormoner som skulle hämma det för mig. Vägde mig också, och jag har gått ner 8 kg sen förlossningen. Bara 11 kvar då! Mitt hb var även ganska lågt, så hon tyckte jag skulle äta lite järn för att få upp det. Inget jag är direkt sugen på.

Bad om mina förlossningsjournaler . Och hon skrev ut både Williams & Linus. Intressant läsning! Ska även ringa och få ut journalen från Neo. Sen gick vi och gjorde gynundersökning, allt såg bra ut, hade läkt som det skulle. Med William krystade jag i 2,5 timma och med Linus i 4 minuter! Vilken skillnad =) Jag är så nöjd med min förlossning denna gången så jag skulle kunna föda hur många barn som helst :)

Efteråt tog jag och Linus en sväng på stan, köpte lite fler julklappar till Pappa Jörgen =) Sen åkte vi för att hämta storebror på dagis. =) Nu ikväll har vi klätt julgranen, och slått in lite julklappar. Strax sovdags, men Linus vaknar nog snart för att fylla på i magen!

Kommentarer
Postat av: Jelica

Jag känner precis likadant efter Zebs förlossning att jag lätt kan föda barn igen :)

Jag är så otroligt glad att jag vågade ge mig på en vaginalförlossning efter hur det blev med Tore.

2010-12-23 @ 10:28:02
URL: http://ietthusiskogen.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Vad skönt att höra att allting står rätt till och att ni mår bra :)



Önskar er en god jul :)



Kramar

2010-12-23 @ 12:40:27
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Amelie

Tack :D Det är väl tänkt att han ska sova där från början. Men det vet man ju aldrig. ;)

2010-12-23 @ 14:36:00
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback