The worst day of my Life

2010-12-11 22:02:01 Dagboken
» Kommentarer(9) «


Det började med att vi hade tid på Barnmottagningen igår 10.30 . Dom tog tempen, och den visade 38,2 och vi fick sätta oss i ett rum och vänta på läkaren, när han kom så tog dom ett blodprov och ett RS-prov! Läkarn gick och vi fick sitta och vänta på provsvaren, Linus somnade i min famn efter att jag ammat honom, så jag la ner han i sin bilstol för att sova. Sen när jag tittar ner ser jag hur han kastar med huvudet o att han inte får nån luft, och i samma veva skiftar i färgen o blir mer blåaktig, då sliter jag upp han ur stolen och daskar till han i ryggen samtidigt som jag trycker på larmknappen, och tillslut tar han ett djupt andetag och kippar lite efter luften! Då beslutar läkaren sig för att lägga in oss för observation. Linus hb var även lite lågt så han har fått järndroppar utskrivet, bara hoppas att hans mage inte ska balla ur! Min mage fixade ju inte Niferex under graviditeten, hoppas hans klarar det!

Vi blev inskrivna på Avdelning 23 - Barn & Ungdom . Där dom kopplade upp han med Pox. För att ha koll på hans puls och hur han syresatte sig. Vi fick åka hem idag, då allt såg bra ut. Dock är han inte av med febern än, den låg på 38,9 när vi kom hem. Så jag gav han en supp alvedon. Så hoppas vi att den ska försvinna.

Jörgen är iväg och jobbar ikväll, och William sover hos faster. Eftersom vi inte visste när vi skulle komma hem. Och just nu ligger Linus och sover efter en stunds magknip =/ Ska gå och ta mig lite kvällsmat innan han vaknar igen för att äta. Sen hoppas jag vi får sova gott inatt, jag har så svårt att sova på sjukhus, och speciellt när man är så orolig.

Men att se min lille kille sluta andas var det värsta jag varit med om, o få se hans lilla kropp bli så livlös =/ Usch!! Gör aldrig så mot mamma igen Linus, ALDRIG!!

 

Älskar dig så hjärtat värker !


Kommentarer
Postat av: Vera & Marcus!

Ohh vad hemskt:(



Krya på dig Lillprinsen Linus!!



Kramizar Vera & Marcus...

2010-12-11 @ 22:46:07
Postat av: zara

Fy vad obehagligt! Inga fler sådana dumheter.

2010-12-11 @ 23:01:16
URL: http://zaramellqvist.blogspot.com
Postat av: Emma, Oliwers mamma

usch va jobbigt för hela familjen. Tur Linus e en så stark o go kille :)

2010-12-11 @ 23:18:53
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Malin

hoppas verkligen att han blir bra nu, stackarn..

2010-12-12 @ 08:20:42
Postat av: Ida

Fy!!! :´( Lilla lilla liten! :( Hoppas han mår bättre snart Marie! Tänker på er! Kramar!

2010-12-12 @ 08:49:07
URL: http://idasegenlillavarld.blogspot.com/
Postat av: SANDRA ACKEFJORD

Linus, du får inte skrämma din mamma!

2010-12-12 @ 10:26:40
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

ursch de är hemskt när man ser sitt barn sådär :(

hoppas ni mår bättre nu

2010-12-12 @ 13:12:28
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Sofia

fy nu vart jag rädd, tur det gick bra iaf:(

2010-12-12 @ 18:47:49
URL: http://sofialkarlsson.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Jennifer

Meeen va hemskt :o Kan förstå lite av din känsla i den sekunden. Hittade Jennifer stirrandes ut i ingenting blixt stilla. Jag blev så rädd, i två sekunder stannade mitt hjärta.



Men usch stackars liten, inte göra så mot mamma igen! :o



Sv. Tusen tack! Dina söner är så fina, det har väl fått det efter sin mamma! :D hehe

2010-12-14 @ 00:46:55
URL: http://anotherdaywithcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback