Graviditets Lista

2010-07-25 20:23:13 Graviditeten
» Kommentarer(2) «


Jag fick reda på att jag var gravid: 27 Februari 2010
Såhär fick jag reda på det: Efter att mensen var sen en dag, så chansade jag med ett test. Hade ju rätt svårt att bli gravid även denna gång, men ja.. Nyfikenheten fanns ju där så jag kunde inte vänta ytterliggare. Och visst kom det ett plus :)
Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet: Hoppade av glädje, kände ett glädjerus genom hela kroppen. Väckte Jörgen klockan halv 6 på morgonen för att berätta det glädjande beskedet :)
Jag tror det kommer att bli: Pojke
Det här undviker jag att äta och dricka: Alkohol och sån mat som kan vara skadligt för barnet
Lukter som jag inte klarade av i början: Har inte varit särskilt luktkänslig
Följande små egenheter har jag fått: Ingen aning.
Första gången det rörde sig i magen: Runt v. 18
Första gången det började sparka ordentligt: Vecka 20 ca
Såhär kändes de första sparkarna: Som att någon knuffade på mig inifrån.
Musik jag spelar för bebisen i magen: Det jag lyssnar på!
Magen började synas: v. 9
Såhär kände jag vid ultraljudet: Har ju redan vart med om det innan, men Ultraljudet är alltid magiskt, helt underbart att få se sitt lilla barn i magen sprattla runt där inne. Och se det lilla hjärtat slå så fantastiskt.
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Det var också fantastiskt!
Mina favoritmammakläder: Leggings och mina tunikor.


Kommentarer
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma

MYYYYS! :)

2010-07-25 @ 22:20:58
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Elli

Vilken rolig lista, den ska jag vara så fräck och sno från dig. :-) Kul.

2010-07-28 @ 20:01:37
URL: http://frokenellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback