A nightmare on Elm Street

2010-11-19 10:52:39 Dagboken
» Kommentarer(5) «


Äntligen medicin :) Vi fick Mycostatin utskrivet mot svampen, så nu droppar jag i Linus mun, samt på mina bröstvårtor, så hoppas vi att det ger verkan snart, så att amningen slipper vara en plåga, för just nu gör det förbannat ont, men jag plågar mig igenom det. Det är när han suger tag som de gör svinigt ont. Suger han sedan på, så domnar bröstvårtan tillslut. Men så vill jag ju verkligen amma så därför plågar jag mig igenom det. Annars hade jag aldrig gjort det.

Var hemma hos en kompis igår eftermiddag, drack kaffe och fikade lite . Linus sov mest hela tiden ^^ hehe! Sen kom Jörgen och hämtade oss och vi hämtade William som var hos sin farmor. Åkte hem för att fixa lite mat, jag var så fruktansvärt hungrig. Fick bli lite snabb middag igår makaroner & köttbullar . :) Sen var det läggdags för William.

Vi satte på en film när William somnat, A nightmare on Elm Street . Den var ok, men långt ifrån bra. Dom "äldre" filmera är mycket bättre, för ja, det var nyversionen vi såg. men men, alla filmer kan inte vara bra. Imorse vaknade vi vid 07, av att William kom in till oss, Linus vaknade strax därefter och var hungrig. Jag däremot var trött.. Men hade bokat tvättstugan kl 08 också.

Annars händer det väl inte så mkt idag.. Har lite planer på att åka till Överby, men jag får se om det hinns med .


Kommentarer
Postat av: marie

var försiktig så att du inte blir kall om brösten,så du får mjölkstockning.DET gör fruktansvärt ont.

2010-11-19 @ 10:57:51
Postat av: Sarah

Det sämsta med den filmen var nog han som spelade freddie. Störde mig så sjukt mkt på honom hela tiden.

2010-11-19 @ 11:33:05
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Emmy- Mamma till Jack o Gravid med nr2



Jobbigt med svamp. Hoppas att medicinen jagar bort den!

2010-11-19 @ 12:55:49
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Emma, Oliwers mamma

usch för att ha ont. När jag amma Oliwer tänkte jag precis som dig att jag ska amma till varje pris. Han sök konstigt ett tag o jag hade sketaont, men jag gav inte upp.

Du är grym som inte ger upp :)

Go Marie!!!

Hoppas vi ses imorgon på barnloppisen :)

Jag är en av de ansvariga o är nog i caf´et :)

2010-11-19 @ 13:53:53
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Emily & Melwin

När jag ammade Melwin fick jag dock inte svamp, men såriga bröstvårtor. Det finns en salva som heter purelan, det är rent ullfett som du smörjer på. Behövs inte tvättas av vid ammning, smakar inget och hjälper från första smörjningen! Gudomligt var det, gjorde inte ont alls efter nått tag. Finns på barnens hus, tror dom har börjat med den på apoteket nu också! Finns en mindre och en större tub, man kan även använda den till röda rumpor, super!

2010-11-19 @ 20:22:20
URL: http://minsonmelwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback