Hembesök av BVC

2010-11-10 22:30:41 Dagboken
» Kommentarer(5) «


Idag har vi haft Hembesök av BVC :)
Och det gick jätte bra! :) Linus väger nu 2320 gram . Så han har gjort en ökning med 240 gram! Jätte bra tycker vi :) Varenda gram han lägger på sig är guld värt. Så nu har vi det på papper att min mat räcker gott nog för honom, så ja nu vet vi garanterat att jag har tillräckligt med mjölk för att mätta hans mage. Men det visste jag visserligen ändå, eftersom det sprutar ur brösten så fort han släpper taget under själva amningen. Men skönt att ha det svart på vitt att det funkar :)

Linus har även fått ta ett bad idag, i massa olja. Då han är så torr i sin hy, får fortsätta med det så kanske det blir bättre snart. Dock var väl inte det så jätte poppis, men det var ju första gången. Man kan ju tro att dom små ska tycka om att bada eftersom dom legat i vatten i magen. Men han vänjer sig nog tillslut. Sen har jag bakat Lussekatter , fick ett sånt sug efter just det, så jag skickade iväg Jörgen att köpa ingridienser till det, och pepparkaksdeg samt julmust :) Vadå julfeeling?

Nej, nu ska jag väcka Linus för lite käk, och sen ska vi sova! =)

 


Kommentarer
Postat av: Nicole, mamma till Elise

Han är ju så otroligt söt! :D Vad skönt för dig att veta att matningen flyter på som den ska. Det är ju så svårt att veta hur mycket de får i sig när man ammar, därför är det alltid så skönt att se när vågen visar så fint uppåt. :D

2010-11-11 @ 07:14:16
URL: http://nicolerydin.blogg.se/
Postat av: Emmy



Åh bebismys :) Va skönt att han tjockar på sig som han ska!

2010-11-11 @ 09:18:16
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Svar:

det hade vi förut men tyckte inte att den funkade så bra på Kevin efter ett tag :/

Testade även den på mig själv men blev bara kletigt och äckligt i ansiktet :P

2010-11-11 @ 10:19:11
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Martina

va skönt att höra att han går upp så bra i vikt:) hihi härliga bilder på eran badande kille:) tror också han vänjer sig....Emilia låg bara och titta upp i taket när vi bada henne;P



oj lussekatter och pepparkaks deg redan;P gott:D vill själv göra de får se när jag ställer mig och bakar bara haha...men skulle vara rätt gott med färska lussekatter;)



Hoppas allt är bra med er

kram

2010-11-11 @ 15:43:44
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Amelie

Bara så du vet... Att bada torkar ut huden. Det kan ju vara bra att inte bada honom, utan bara smörja in honom. ;) Puss

2010-11-11 @ 17:37:05
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback