Svampinfektion

2010-11-18 11:50:21 Dagboken
» Kommentarer(9) «


Jörgen fick Linus att somna igår :) Då var jag så trött, så jag knappt var vid medvetande, så det dröjde inte många sekunder innan jag stensov, hehe =P Jag som vanligtvis alltid har jätte svårt för att somna, och det kan ta upp mot en timme innan jag sover. Det tar på krafterna att ha 2 barn ^^ :)

Imorse ringde jag till vårat BVC , för jag har fått så ont i mina bröst (bröstvårtorna) Så jag satt o läste lite på nätet om just svamp, Linus har ju det i munnen, och nu har det gått över till mina bröst =/ .. Förklarade mina symtom för henne, och jo visst har jag svamp ja med.. ajajajaj.. Så nu har vi fått utskrivet medicin för att få bort svampen, så nu hoppas vi att amningen ska bli lite behagligare. För just nu gör det svinigt ont, men vad gör man inte? Han ska ju få sin mat, och jag tänker ju inte sluta amma för en sån grej, speciellt när det går att fixa, det kanske tar ett par dar, men äh.. Gilla läget !

Så jag och Linus ska ta en promenad till Apoteket sen och hämta ut medicinen så vi får bukt på detta. William ska iväg med sin pappa en sväng. Ska även kika efter en ståbräda till William. Kan vara bra att ha, när jag sen ska iväg själv med barnen och han inte orkar gå. Nej, nu ska jag göra mig iordning !

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stackare, vet hur det är fick så med bägge flickorna. Tyvärr höll det i ca 1½ månad med första och 3½ vecka med andra.

Hoppas det går bättre för dig.

Kram

2010-11-18 @ 12:36:07
Postat av: Åsa Jensen

uchs va jobbigt, hoppas det snart blir bättre så ni båda kan njuta av amningen.

2010-11-18 @ 13:21:09
Postat av: Emma, Oliwers mamma

Det är på vallgatan 29 kl 10-13

www.barnloppis.bloggsida.se

där hittar du länk till vår facebook grupp med :)

2010-11-18 @ 14:31:31
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Tina

aj aj hoppas medicinen verkar fort så det går lver. :)

2010-11-18 @ 17:04:12
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: Anonym

köp en ammningsnapp fungerar jätte bra!

2010-11-18 @ 19:20:28
Postat av: Tina

Aww tack :) alla säger att hon är så lik sin pappa ;P

2010-11-18 @ 22:08:14
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

ajajaj... Det låter verkligen inget vidare, hoppas att det blir bra snabbt när du käkar medicinen.



Kram kram

2010-11-18 @ 23:13:00
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Sofie Bolander

Åhh stackare inte kul hade jag oxå, jag pallade inte med det så slutade amma, men du är stark! hoppas det försvinner fort!



Dina killar är så ortoligt fina!

Mvh Sofie

2010-11-18 @ 23:22:20
Postat av: Anonym

Aj, aj aj det gör så ont! Vi fick tipset från vårt BVC att ge en tesked lingonsaft( typ av lingonsylt, dock inga lingon utan bara själva saften) till den lille i munnen flera gånger om dagen vilket funkade super. Nu har du ju fått en medicin som förhoppningsvis hjälper er, men testa det om det sker fler gånger, så det slipper gå över på dig. Lycka till!

2010-11-23 @ 09:32:18
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback