Viktuppskattning

2010-09-28 17:12:41 Graviditeten
» Kommentarer(4) «


Så var Viktuppskattning nr 2 gjord !
Fick börja med en CTG-kurva, och den va jätte fin! :) Precis som vanligt. Sen var det ultraljuds dags . Hon började med att kolla fostervattenmängden, och den var helt oförändrad från föregående veckor, vilket är jätte bra, och flödet i navelsträngen var också jätte bra :) Huvudet ligger fortfarande neråt, men han har borrat ner sig rejält sa hon, inte konstigt att jag konstant känner ett kraftigt tryck neråt.

Sen mätte hon och grejjade. Tyvärr har han bara gått upp 200 gram på 2 veckor! Så nu ligger hans beräknade vikt på 1700 gram, vilket inte alls är mycket! Givetvis finns det en viss felmarginal, och hon sa själv att han väger nog lite mer, men oavsett är han väldigt liiten, och har en avikelse med 34% . Så det säger ju en hel del.

Men jag fick iaf veta att jag kommer inte få gå över tiden. Så troligtvis kommer det inte ens bli någon November bebis, utan en Oktober bebis istället. Och som jag förstog det så är det isåfall tal om en igångsättning, frågade även om det är tal om ett kejsarsnitt, och det tyckte hon var dumt för det stressar barnet ännu mer än vad en vaginal förlossning gör. Så det känns skönt, för snittad är det sista jag vill bli.

Nästa kontroll blir på fredag, för CTG och flöde.
Tänk att nästa månad ska jag bli 2-barnmamma! Längtar såååå!! =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas allt ser bra ut på fredag och att allt ordnar sig.

2010-09-28 @ 18:04:33
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Jelica

Skönt att de blir vaginalt.

Mig satte de ju igång med Tore men tyvärr slutade det ju som de gjorde.

Vet att de var tal om planerat snitt men det var pga mig eftersom jag var så sjuk.



Lycka till iaf när det är dax och jag väntar med spänning på att få se lillebror i din mage :)

2010-09-28 @ 19:02:34
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Han är nog väldigt liten, men hoppas det ordnar sig ändå och det bästa är ju nog om det bli igångsättning då och inte snitt! håller tummar på fredag :)

2010-09-28 @ 21:14:03
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Så skönt att det verkar vara bra med lillebror i allafall trots att han är lite liten. Men jag funderar över en sak, varför vill de ha ut honom tidigare och så. Känns ju som att när en annan tänker logiskt så borde det vara bra om han får ligga så länge som möjligt och tjocka på sig men jag har ju fattat att det inte är så. Så vad ger de dig för info om detta? Hoppas du förstår vad jag menar.



Kram på dig gumman!

2010-10-01 @ 00:22:05
URL: http://www.pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback