Fredag - 110812

2011-08-12 06:07:48 Dagboken
» Kommentarer(8) «


Morsning! Här sitter en väldigt trött Marie idag.. Linus har sovit jätte oroligt inatt, vaknat jätte många gånger under nattens gång. Har ju definitivt kommit på nackdelen med att barnen sover i samma rum, att när Linus vaknar och vill ha välling så väcker han William, och då går William och lägger sig inne hos oss :/ jobbigt . För de har börjat hända väldigt ofta nu, vet inte hur jag ska göra, om jag ska flytta tillbaka Linus eller om jag ska tvinga William att lägga sig i sin säng igen på natten . Hur hade ni gjort ?

Kl 5 tyckte Linus att det va dags att gå upp . Det tyckte inte hans mamma, men hans önskan är min lag typ ;) Inte så mycket att sätta emot där inte. Jaja, jag får lägga mig sen när Jörgen vaknar eller Linus somnar igen. Det blir nog bra, just nu är jag inte så jätte trött, men det kommer nog om en stund skulle jag tro .

Idag ska Jörgen inte jobba .. Känns konstigt, är så himla van att han är iväg på helgerna så att ha han hemma nu känns riktigt konstigt, men det ska bli skönt att ha han hemma nu med, för det kommer bli två intensiva jobbhelger för honom nu. Men vi får hitta på nåt annat skoj i helgen, inte för att jag vet vad men . Det ger sig nog.

Tror jag ska vika lite tvätt i brist på sysselsättning :)

Kommentarer
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Mmm..mina boys delar ju också rum, det är väldigt sällan som dom störs av varandra, så har det alltid varit även om dom inte har delat rum sen start för ens vi flyttade till en mindre.

Men om det dära händer väldigt ofta så kanske det är smart att ge han ett eget rum (nu vet jag inte hur stort ni bor), eller vänja in honom i det dära och lägga tillbaka honom i sin säng igen.



Det är kanske lite drygt i början men massa om och men så kommer dom vänja in sig på varandra tillslut, måst ebara ge det lite tid..eftersom han är väl van att sova själv eller? ^^

KEvin kan vakna ibland av Albin och skriker till men sen så somnar han om igen lika fort.

Det har även hänt att han har kommit in till oss när han tycker att Albin är "dryg" som vaknar hela tiden men ibland så lägger vi tillbaka honom i sängen och ibland låter vi han sova i våran säng men det händer inte så ofta det heller så :)

2011-08-12 @ 06:52:21
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

härligt att gå upp 5 då hinner ni med mycket idag ;)

har lagt till dig bland mina favorit länkar på bloggen hoppas de va ok?

Kram

2011-08-12 @ 08:45:57
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

de är svårt de där när dom är i samma rum vi har oxå tänkt lite på hur vi ska göra sen när vi flyttar te större :) men just nu är de ju inga problem eftersom Linus sover inne i vårt sovrum i sin spjälsäng och Vincent sover i sin del ute i ett annat rum

men vi ska ju flytta till större som sagt..

2011-08-12 @ 16:32:46
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Svar:

ah okej..ja nu när dom delar rum så blire ju annat kanske för honom som han stör sig på eftersom han är van att sova själv :)

Men försök på, lägg han i sin säng om han stiger upp osv så vänjer han sig med tiden..

2011-08-12 @ 18:46:30
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

haha ursäkta att jag skrattar men ere inte de ena så är de det andra haha

har man fått ena ungen att somna så är man livrädd att den andra ska vakna haha



ja vi vill ha hus men de blir någ större hyreslght först innan vi sparat ihop lite pengar :)

känns onödigt att köpa större lght om vi igt inte vill bo i lght sen har ju marcus de yrket me att han kan fixa mycket själv så då vill man ju greja lite å man lägger ju inte ner massa pengar på ett ställe man inte tänkt bo kvar på ;)

Kram

2011-08-12 @ 22:02:58
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

vilken tur du har här är de tvärtom vincent ska helst sova PÅ mig dom gånger han vaknat på natten å kanske drömt mardrömmar eller så..de är mindre härligt speciellt när jag va gravid med Linus å de hände några gånger..försökte förklara för Vincent att de inte är så smidigt om han ska ligga så nära men de sket ju han i haha

2011-08-12 @ 22:34:16
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja och det verkar inte som att det kommer komma heller än på ett tag! Konstigt, blogg.se är ju ändå en stor portal.



Jobbigt läge..hoppas det reder sig!

2011-08-12 @ 22:36:22
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: felicia - 19 år och mamma

vad fina dina småttingar är! hur går det med minstingen? har han kommit ikapp något? =)

2011-08-12 @ 23:27:15
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback