Onsdag - 110831

2011-08-31 07:58:39 Dagboken
» Kommentarer(3) «


God morgon! :) För en gångs skull har jag sovit gott inatt . Barnen vaknade inte förän 7 imorse. Och det är LYX ;) Igår var jag & Linus på Överby och letade efter Fleecebyxor till honom, men det fanns inte nånstans i hans strl :/ Så jävla kasst. Så det fick bli ett par överdragsbyxor från Lindex. Köpte inget direkt kul mer än det, mera smärtstillande till Rocky, nya nappar till nappflaskan & sen åt vi frukost på Espresso House tillsammans med Lina & Melanie . :)

Vid två skulle William hämtas . Lina följde med bort och sen gick vi hem till mig för att få i barnen lite mat & fika. Sen kom även Sarah & hennes barn bort. Linus lekte med Melanie & William lekte med Philip :) Så det va fullt ös här hemma, skönt för mig att släppa tankarna lite. När alla sen åkt hem så började jag att lägga barnen, sen kom ensamheten och då kom även tårarna som ett brev på Posten :/

Det är så här att vi tagit det oerhört tunga beslutet att låta våran bästa vän få somna in. Det känns förjävligt rent ut sagt och jag gråter hela tiden. Vet inte hur jag ska finna kraften att orka? Han kommer lämna en stor tomhet efter sig, bara en sån liten enkel grej som att det inte kommer nån skällandes när man kommer hem? Inga hundhår jag kommer svära mig förbannad över? Ingen att gå ut och gå med. Ingen som kommer ligga nedanför min sida av sängen :/ Han lämnar ett stort hål i våra hjärtan i både mitt & Jörgens. Han har tagit en stor plats i våran familj, och det är inte bara ett djur som försvinner, det är en familjemedlem som försvinner från oss :/ jag älskar dig lilla gubben ♥

 

Bästa vänner för livet ♥


Kommentarer
Postat av: Marrianne

Klart att det kan vara jobbigt. Men betydligt bättre så än att våra käraste djur ska behöva lida. Jag har varit med om både nödslakt o annat eftersom jag är uppvuxen på gård.Så kan man få välja o låta djuret somna in på ett bra sätt så är det ju jättebra även om det är jobbigt. mvh Marianne

2011-08-31 @ 14:04:54
Postat av: Kina

Åh jag lider med dig! Vi fick avliva vår katt i början av sommaren. Han hade varit med mig i 16 år genom oerhörd smärta och dansande glädje. Jag kunde bli tokig på honom och alla päls överallt ibland men han var mina hjärtslag.

2011-08-31 @ 18:59:59
Postat av: Sofia

Åh gud, fick inte bara en tår i ögat nu. Fick mig att tänka tillbaka på när våran hund gick bort hur det kändes, som du säger det blir en familjemedlem. Går inte en dag utan att hon fortfarande finns i mina tankar. Vacker bild

2011-08-31 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback