Ett besök på akuten ..

2011-02-01 23:10:18 Dagboken
» Kommentarer(6) «


Dagen har vart gnällig från Linus sida :/ Sovit enbart kortisar, inte alls som han brukar. Vid 11 kom Carina och hämtade William för att dom skulle åka och bowla :) Imorse när jag bytte Linus blöja så såg jag en missfärgning i blöjan åt det oranga/rosa hållet. Givtvis for tankarna om blod i urinen.. Hypokondrisk som jag är! Så jag ringde till 1177 för att rådfråga, hon bad min ringa till BVC, som skickade mig vidare till Barnmottagningen men dom hade så mkt att göra idag, så dom kunde inte ta en kik på han. Och sköterskan som jag pratade med tyckte Linus var så hes, så hon bad mig att åka till Akuten vid 17.30 .

Dom vägde honom =) Han väger nu 4170 gram. Först tyckte läkarn att de va lite liten viktuppgång, men efter att fått se hans kurva så va det inga problem. Då han ökat i den takten hela tiden. Alla barn är ju inviduella, men så länge han va pigg o gla' så va det inget att bry sig om. Och Linus var jätte sprallig när läkaren skulle titta på han. Som tex, när hon la han på mage för att lyssna på lungorna, så vände han sig till ryggen hiskeligt fort, så fort så att hon inte vågade lämna han 2 sek på skötbordet ;P Mammas buse!!

Men allt var fint med min lilla kille :) Han har bara återigen dragit på sig en dum förkylning :/ Och JA, jag är fortfarande väldigt nojjig när det gäller honom, därför åker jag heller in en gång för mycket än en gång för lite. Nu ligger han och sover, jag har precis vart nere i tvättstugan och hämtat tvätten och ska alldeles strax gå och lägga mig, ska bara ringa Jörgen och säga gonatt. William sover hos Carina inatt, eftersom de blev så sent på akuten. Va inte hemma förrän runt 21.

 

Mina barn är mitt allt <3


Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Så skönt att allt såg bra ut i allafall... klart man blir nervös och som sagt hellre en gång för mkt än en för lite!



Kram på er!

2011-02-02 @ 00:02:58
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Emma Oliwers mamma

Man får oroa sig.

Helt normalt ju:)

Kram

2011-02-02 @ 09:32:07
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt att det inte var någonting.

Och skönt att ni inte har så långt till akuten XD

2011-02-02 @ 11:07:03
Postat av: Linda!

Va skit pinsamt när han börja kan jag lova.. =)

Tänkte på de du är med i buzzador och jag har oxå gjort detta men jag fattar inte riktigt vad jag ska göra? hehe

2011-02-02 @ 16:19:04
URL: http://asomilinda.blogg.se/
Postat av: emma♥

super fin bild!:)

2011-02-02 @ 23:26:23
URL: http://baraokej.blogg.se/
Postat av: Linda

caspian hade också missfärgat urin, i 2-3 dagar och jag ringde 1177 varje dag men fick inte komma in för det var "normalt" för nyfödda. fick du reda på anledningen till att det blir missfärgat? det grubblade jag länge på!

2011-02-05 @ 07:29:30
URL: http://melly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback