Bebissjuk ?

2011-06-19 10:42:18 Mina tankar och funderingar
» Kommentarer(10) «


Är det normalt att vara såhär bebissjuk? Jag går typ o drömmer o längtar varje dag efter en graviditet, förlossning, ett barn till. Trots att Linus inte är så värst gammal, han blir 8 månader imorgon. Jag kommer inte ihåg att jag var såååå här bebis sugen efter att William kom. Men kanske beror de lite på att jag VET hur lång tid det tar för mig att bli gravid, så ja kanske om man skulle sätta igång nu så är jag gravid om 2-3 år . Vi är iaf överens här hemma om att ha 3 barn. Sen är vi mer än nöjda, vi är visserligen ganska nöjda med våra två pojkar, men skulle ljuga om jag sa att drömmen om en till inte fanns. För den finns där och den är stor & suget finns verkligen där, även längtan om ett till barn & om ett syskon till våra grabbar!

Men då vill vi ju också ha ett större boende. Vi söker ju och har gjort ett tag. Känns som att vi iaf behöver en fyra. Så William slipper dela rum med sin lillebror, känns som att han är den som är i störst behov av eget space. Allt annat finns ju redan där, och de som inte finns är ju inga direkta stora kostnader. Ååååh, jag vill! :/
Nej nog om mina fantasier, tänkte bara berätta att jag är väldigt bebissjuk! :-P

38+1

 

Bebis William ♥

 

Bebis Linus ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl absolut inget onormalt, det är ju rätt vanligt att ha 1½-2 år mellan barnen.

Själv blev jag gravid när första barnet var 9 månader. :)

2011-06-19 @ 11:08:18
Postat av: Kristina

jag tror att det är helt normalt att man känner så efter att man fått barn, varje förlossning är den andra olik. Och den upplevelsen är helt unik:)

2011-06-19 @ 11:16:14
Postat av: Anonym

Hus?

2011-06-19 @ 11:24:14
Postat av: kristina

jag tror det är ganska vanligt att man känner så efter man fått barn,den långa väntan + dom mysiga 9 månaderna man väntar ;)o så får man se det lilla miraklet som legat där <3 sen är varje förlossning helt unik!jag tycker allt att ni ska börja öva nu;)

2011-06-19 @ 11:24:16
Postat av: Kristin

Jag förstår dig helt. Jag kmmer nog aldrig sluta vara bebis sjuk trots att jag har tre st redan och vi är klara. Jag kommer alltid känna suget efter fler barn. Jag älskar dom ju mer änsjälva livet! :-)

2011-06-19 @ 11:47:09
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Elina

Mmmmhm, känner ju samma här, som du vet :)

Får se om man kan få sambon till och försöka skaffa en i slutet av året ;)

2011-06-19 @ 12:40:25
URL: http://dien.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh jag känner ju igen mig allt för väl =P



Satt till och med igår och kollade på bilannonser för större bil =P haha. Tror faktiskt att min dröm är att få en till senast våren 2013 Men det är ju sååååååå långt kvar.

2011-06-19 @ 12:54:32
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Jenny

Precis så kände jag också efter barn nr 2, men visste att vi inte blev gravida helt lätt så jag började aldrig med några p-piller.Trodde jag. När nr 2 var 8 månader blev jag gravid igen, och ska i dagarna föda igen. Med facit i hand så känns detta bra, även om vi aldrig tog förgivet att vi skulle få ett till barn. Börja inte försent bara om ni inte vill ha allt för långt emellan. Lycka till!

2011-06-19 @ 19:47:03
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Martina

de där med bebis sjuka känner jag igen. man ser gravida osv på stan och man ser dem här ytte pytte små bebisarna som nyss kommit hem. för tillfället är jag själv nöjd men jag skulle inte alls ha något emot 2 st medan gubben är nöjd. men jag vill veta vad jag vill med mitt liv och så innan man skaffar en ny eftersom jag är inne på att ev plugga och sånt då vill man få sånt klart innan:)



Ni får väll se när ni sätter igång med en 3:a :)

2011-06-20 @ 07:19:27
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Skönt å höra fler! Jag längtar med till nästa! (om man nu kan få ett till :))



Mitt beslut att lösenskydda vissa inlägg känns kanon! Jag vill ha lite koll på vem som läser om min lilla gosse! :)



KRAM

2011-06-21 @ 07:56:26
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback