Tumör

2011-05-30 13:34:34 Dagboken
» Kommentarer(15) «


Livet känns ganska tungt just nu :/ Idag hade vi tid hos veterinären med Rocky för att kolla upp knölen i örat. Hon sa ganska med en gång att det är en tumör :( Jörgen hade väl väntat sig det lite grann, medans jag inte alls ville tänka den tanken OM att det kunde vara så. Sen finns de ju såklart valmöjligheter att antingen operera bort den, och hoppas att det inte har spridit sig i resten av hans kropp eller låta han somna in.

Hade pengarna funnits hade vi utan tvekan opererat honom. Tyvärr sitter vi inte på den summan, skulle gå på från 7000:- Men nu finns dom inte, och vi vill inte att han ska ha ont eller lida, så kanske ska man låta han somna in? Jag känner mig enbart tom, har gråtit sen vi fick beskedet. Känns så hårt att hans liv vilar i våra händer, i vårat beslut. Vissa av er tänker kanske att han är ju bara en hund, men för oss är han inte bara en hund, han är våran bästa vän och en del av våran familj.

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Fan va ledsen jag blir när jag läser om Rokey, lider verkligen mer er. En hund är som du säge rinte bara en hund den är så himmla mucket mer ett husdjur blir som en i famlijen den skall finnas där, jag förstår fullt att ni mår skit. Sänder över massa kramar i hopp om att dem hjälper lite iallfall.

2011-05-30 @ 14:22:28
URL: http://mammtilltvabusar.blogg.se/sondag
Postat av: Anonym

Men någon måste väl kunna vara snälla och låna ut 7000 om ni väljer att operera honom, det är ju inte så mycket pengar om man jämför med hans liv...så måste väl finnas någon som kan ställa upp?

2011-05-30 @ 14:23:09
Postat av: anna

Då kanske du anonym lånar ut? Sedan är det ju inte säkert att en op räcker, han är ju ganska till åren. Usch, svårt beslut men jag hade nog valt att ta bort honom. Då vet man ju med säkerhet att han absolut inte behöver lida.

Sedan är det inte "bara" en hund, som du själv säger, en del av familjen.

2011-05-30 @ 14:48:28
URL: http://alinds.blogg.se/
Postat av: Anonym

Försäkring?

2011-05-30 @ 15:37:45
Postat av: Jenny

Jag satt i precis samma sits för ca 2 månader sedan med vår labbe. Han hade sedan tidigare magsår och var bättre till och från med mediciner och dyrt specialfoder. Men så blev han sämre igen och vet. ville ge mer mediciner vilket vi kände var onödigt för han hade fått de vid ett annnat tillfälle och då inte mått bra av dom heller. Vi tog det otroligt svåra beslutet att ta bort han för han inte skulle behöva lida mer, vilket vi inte ångrar i dag. Men fy 17 vad jobbigt det är att behöva ta. Lider med er. Kram

2011-05-30 @ 16:37:28
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ansök om lån.

2011-05-30 @ 20:58:06
Postat av: Anonym

Försäkringen måste ju täcka en del!!! Och kolla på fler ställen kan ju vara billigare

2011-05-30 @ 21:08:27
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Ni kanske tycker att vi får skylla oss själva nu, men han är inte försäkrad pga att hans gamla försäkring gick ut för ett par år sen och sen fick vi inte teckna en ny. Så vi har inget försäkring att luta tillbaka oss på.



Och lån finns inte möjlighet till tyvärr, annars hade vi såklart tagit ett lån.

2011-05-30 @ 21:42:10
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Mia

Anna: såg inte att min kommentar blev anonym. Klart att jag skulle låna ut dom pengarna i detta läget, det skulle vem som helst göra? Man är väl medmänniska och får sätta sig in i deras situation såklart. Om det kan rädda ett liv är dom pengarna bara en droppe i sjön.

2011-05-30 @ 21:49:20
URL: http://miamariah.blogg.se/
Postat av: Anna

Vaddå inte fick teckna en ny? Va konstigt...Vart hade ni han försäkrad innan då?

2011-05-31 @ 08:02:07
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

klart en hund blir som en familje medlem speciellt om man haft en hund länge sen dom va små tex



ja tänkte oxå på de varför tar ni inte OP på försäkringen men nu fick jag mitt svar :P

men de låter ju sjukt att ni inte fick ta en ny :S

hoppas de löser sig på ett eller annat sätt iaf

2011-05-31 @ 09:35:11
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: nalle333

Varför fick ni inte tecka en ny försäkring?

O sen; "Mia" verkar ju vara er ängel. Vad jag förstår så lånar hon (han?) gärna ut pengarna då hon skriver "Klart att jag skulle låna ut dom pengarna detta läget"..?!

Hur akut bör han opereras? Hoppas ni får ihop pengarna, för jag VET att rocky är er "bebis" <3

2011-05-31 @ 11:42:13
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Anonym

Hoppas ni kan få ihop pengarna!



Undrar också varför ni inte fick förlänga försäkringen?

2011-05-31 @ 13:42:37
Postat av: Anna

Tråkigt med försäkringen och lycka till med insamlingen.

Dock bör ni göra en del själva, så som att sälja saker. Där kan ni få ihop en del.

I fortsättningen, lägg undan pengar varje månad för oförutsedda utgifter. det har ni råd med. Skär ner en del på all shopping så skulle ni haft pengarna till operationen nu



Lycka till

2011-06-01 @ 10:22:36
Postat av: Marianne

För många årsedan har jag för mig att regeln var sådan att när djuren kommer upp över en viss ålder så täcker inte all försäkringar vetrinär vård. Så det var betydligt svårare att försäkra "gamla" djur.



Jag personligen hadde låtit honnom somna in. Stora hundar brukar ju sällan bli äldre än ca 10 år

Mvh marianne

2011-06-02 @ 07:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback