Måndag - 111003

2011-10-03 10:30:38 Dagboken
» Kommentarer(1) «


God morgon! Natten har vart sådär, dom senaste nätterna har Linus tyckt att det vart en bra idé att vakna för att få välling. Nåt han inte gjort på fleeera veckor! Men jag hoppas de bara är nåt tillfälligt, de har ju hänt en hel del i hans lilla liv den senaste veckan, så de kanske är de som gör det. Mycket händer ju i den lilla kroppen när man lär sig att gå och ser världen på ett helt nytt sätt.

Nu är William på dagis och busar med sina kompisar, som han längtat!! :) Han har tjatat ända sen i torsdags att han vill gå till dagis och blir ganska så ledsen när jag säger att han inte får vara där . :/ men snart så får han gå lite längre dagar när jag börjar plugga igen. OM vi får en plats till Linus vill säga. Ringde Barnomsorgsförvaltningen idag för att kolla hur Linus låg till. Men hon trodde inte vi skulle få en plats på det dagiset som jag vill ha, utan kunde få på ett annat som heter Västanvinden MEN nu är de så att det dagiset ligger i samma hus som vi bor, en trappa ner från våran lägenhet och det GÅR INTE! Jag kan inte ha han på ett dagis en trappa ner, hur lång tid tror ni det dröjer innan han står o bankar på ytterdörren? Nej.. Verkligen inte! Dom får helt enkelt fixa detta. Att det ska vara så jävla svårt att få en dagisplats. Då är de ändå 7 månader sen jag sökte.

Sen har jag även ringt för att byta BVC . Våran BVC sköterska slutade ju tyvärr :( Och vi tyckte om henne jätte mycket. Vi verkligen "klickade" med henne. Och sen kom det en annan BVC sköterska som skulle ta över och vi har inte hört ett ljud därifrån på snart 2 månader. Och vi ska ju dessutom ha täta viktkontroller pga att Linus vikt vart sisådär den senaste tiden. Och även 12 mån vaccinationen kommer ju nu, men inte ens det har vi fått en tid till. Så då kände jag att näää.. Varför ska vi vara kvar där när hon ändå inte verkar bry sig märkvärdigt? Endast det bästa är gott nog åt min son, så nu har vi bytt BVC sköterska, och hoppas att det ska bli bättre. Ja vi har bytt vårdcentral helt också för den delen, till ett närmare oss!

Nu väntar vi även samtal från Linus doktor om hur vi ska göra med utredning av hans dåliga viktuppgång. Han skulle väl ringa i veckan. Sen får vi komma fram till nåt gemensamt beslut :) Det blir nog bra .

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Okej ja den är ju så fin!!! :) tycker jag ni ska köpa. ;p

2011-10-03 @ 16:54:30
URL: http://aniit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback