Barn till varje pris

2011-10-03 21:04:29 Dagboken
» Kommentarer(7) «


Hallå i stugan :)
Sikken dag det har vart. Har tvättat som bare den idag, hade massa tvätt som jag behövde få upptvättat. Men nu är det gjort iaf ;) Superskönt! William har vart på dagis och busat med sina kompisar :) Under tiden hade Linus besök av sin kompis Melanie & hennes mamma Lina! Vi drack kaffe, barnen lekte och hade det mysigt tillsammans :) Sen fick jag sätta igång med middagen så Jörgen hann äta innan han skulle till jobbet. Idag fick det bli pappas fiskgratäng med potatismos :)

Sen klädde vi på oss för lite utelek, Linus blev hysterisk för att han blev tvingad att ha på sig skor, men han måste ju vänja sig :) Gick till Kiosken för att skicka tillbaka ett par byxor jag beställt som var liiite förstora & hämtade ut ett paket med skor till barnen! :) Gick förbi lekplatsen på hemvägen där barnen fick leka av sig innan det var dags att ge sig hemåt för att få i barnen lite kvällsmat, sen slocknade båda två med en gång!

Just nu sitter jag och tittar på "Barn till varje pris" .
Dom har pratat mycket om Spermiedonation , det finns ju en klinik i Danmark dit man kan åka för att bli inseminerad och där är de då män som donerar sin sperma och får en lite symbolisk summa. Vad skulle ni säga om eran sambo/man ville donera sin sperma till nåt sånt ändamål? Jag själv hade nog haft svårt för det, skulle tänka hur många "barn" han egentligen hade. Dom hade en donator som hade blivit pappa till 100 barn. Men det vet han såklart inte, för det får man inte veta som donator.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Vera & Marcus!

Tja Tja Marie!



Vad stora prinsarna har blivit & Linus framför allt:)

Så glad Linus är på dem fina bilderna:)



Massa Kramar Vera & Marcus...



P.s Trist att vi inte hann ses i helgen som var:( D.s

2011-10-03 @ 21:56:59
Postat av: Rebecca

Snygga skor! och fina bilder på ungarna. :)



Shit pappa till 100 ungar hahaha det vore något. ;)

2011-10-03 @ 22:56:22
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Elina

Absolut inte! & det är min åsikt om det! :)

Jag hade tänkte som dig.

Så här hade det varit stenhårt Nej!

2011-10-03 @ 22:58:12
URL: http://dien.blogg.se/
Postat av: katharina

hade det varit som i danmark att donatorn kan förbli anonym så hade jag inte brytt mig, det är en god gärning. dock i sverige så har dom infört att barnen ska få veta vem som är pappan och det hade jag inte heller tyckt om, plus att arvsrätt m.m oxå gäller för de barnen.

2011-10-04 @ 07:26:20
URL: http://kathhs.blogg.se/
Postat av: Therese- mamma till 2 underbara huliganer

Jag hade inte velat att Jonad donerade sperma till någon.



Men är oerhört tacksam för de män som gör det. De är inte bara de singeln kvinnorna som åker till Danmark som är i behov av spermadonationer. Som ett annat par som är med där han har kromosom avvikelse, producerar inga spermier. Ända sättet för han och hans fru att gå igenom en graviditet och få halvbilogiska barn är spermadonation.

2011-10-04 @ 10:29:26
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: nalle333

Jag tycker att det är bra att möjlighet finns för dem som behöver det.



Dock reagerade jag på din formulering; "Jag själv hade nog haft svårt för det, skulle tänka hur många "barn" han egentligen hade. " "Barn" - det är väl lika mycket barn oavsett om de är tillverkade genom donation/insam. som på naturlig väg?

2011-10-04 @ 10:52:38
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Martina

härliga bilder du bjuder på:)



hoppas allt är bra med er

kram

2011-10-06 @ 19:56:39
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback