Ambulansfärd

2012-04-28 09:34:28 iPhone
» Kommentarer(1) «


Igår fick jag åka in akut med ambulans. Fick helt plötsligt kraftiga bröst,rygg & buksmärtor. Ringde 1177 och frågade vad jag skulle göra hon sa att jag skulle ringa 112 och dom skickade en ambulans med blåljus. Hade även riktigt svårt med andningen, fick knappt ingen luft. När ambulans personalen kom körde dom ett EKG och satte en infart i armen på mig. Sen fick de bli att åka till sjukhuset där dom gav mig syrgas för andningen. Tog massa massa prover.

Fick träffa både medicinläkare, kirurg och gynläkare. Dom misstänkte utomkvedshavandeskap och lungemboli. Men de va inget av det. Fanns ingen graviditet alls, vilket va skönt. Proverna visade inte på nåt Emboli heller. Sen ville dom att jag skulle göra en skikt röntgen men pga strålningen och riskerna de medförde så valde jag att avstå den.

Och sen åkte jag hem mot läkarens inrådan som ville att jag skulle stanna över natten, men jag kände att jag lika gärna kunde åka hem eftersom jag ändå bor 2 min från sjukhuset och skulle de bli värre igen så skulle jag komma tillbaka. Jag kände mig ändå ganska så bra efter ett par timmar på akuten. Det värsta hade släppt utan smärtlindring.

När jag gick så kände jag mig mest tungandad. Ett litet lätt tryck över bröstet. Känns väl liknande idag med men inte så jag har ont ont. Men jag ska vila i helgen och inte hålla på med en massa saker. Antar att detta kanske va kroppens sätt att säga ifrån att jag borde ta de lite lugnt nu.


Kommentarer
Postat av: Martina

va läskigt, men hur mår du nu? Hoppas du mår bättre och att de lugnat ner sig.



kram

2012-05-01 @ 10:37:00
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback