Gravid

2018-07-30 20:55:33 Dagboken
» Kommentarer(0) «


Hej där! 
Se om man kanske kan skaka lite liv här nu. 
Det nyaste i mitt liv är att förra sommaren blev jag sjuk, leversjuk. Fick diagnosen autoimmun hepatit. Vilket betyder att mitt immunsystem angriper min lever och gör den sjuk. Idag funkar den hyfsat, har dock begynnande cirros vilket betyder skrumplever. 

Men bortsett från det är jag gravid med vårat fjärde barn snart i vecka 18. Det är mycket kontroller nu, jag springer hos min barnmorska, kontroller av min lever en gång i månaden. Har behövt kontrollera min matstrupe via gastroskopi en gång för att se så att jag inte utvecklat åderbråck där, samt ultraljud över lever .  Kommer behöva göra ytterligare en gastroskopi i tredje semestern. Men annars hoppas jag att de ska flyta på okomplicerat. Nu väntar vi mest på rul som är om 3 veckor . 

Puss & kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback